beantwoord

in- en uitchecken zelfde perron

  • 9 May 2022
  • 3 reacties
  • 551 Bekeken

In en uitchecken bij overstap is niet mogelijk op perron 1 van station APELDOORN door het ontbreken van in en uitcheckpaaltjes. Je moet daarvoor naar perron 3 via de tunnel. Voor reizigers die slecht ter been zijn kan dit betekenen dat je de overstap mist. Waarom staan er nog geen paaltjes op perron 1 van station Apeldoorn?

icon

Beste antwoord door Julian 9 May 2022, 09:10

Bekijk origineel

3 reacties

Bij spoor 1 kan er omgecheckt worden door de poortjes te gebruiken. Even bij het poortje van de oude vervoerder naar buiten lopen en weer via het poortje van de andere vervoerder terug.

Inderdaad is dat helaas iets omslachtiger dan bij de overstappaaltjes, maar er hoeft dus gelukkig niet helemaal naar spoor 3/4 gelopen te worden.

Reputatie 7
Badge +1

Dit is enkel nodig als je wisselt van NS naar ARV-dus van/naarZutphen. Bij mijn weten is in de normale dienst altijd zo, dat ARV van het eilandperron gaat/aankomt, al zal het in speciale gevallen best wel eens kunnen voorkomen dat anders gepland is. Voor elk mogelijk denkbaar uitzonderlijk geval zal wel bekeken zijn of de kosten tegen de baten opwegen.

De sneltrein naar Winterswijk vertrekt standaard van spoor 1. Ik ben zelf ook wel eens vergeten om de omcheck te maken op spoor 3/4 bij een overstap naar die trein, dus ik begrijp de vraag goed. 
Alleen is teruglopen naar het eilandperron dus niet nodig, maar men kan gewoon de poortjes gebruiken om alsnog om te checken.

Reageer