Ik kwam aan op station Tilburg om 21:00 en wilde de trein naar Zwolle pakken. Op het bord stond dat de trein naar Eindhoven van 6 min daarvoor klaarstond, en dat de trein naar Zwolle de volgende zou zijn, verder niks bijzonders dus ik wacht. Vlak nadat 2 min later het fluitsignaal is gegaan en de deuren dicht zijn, klinkt er een bericht over de speakers: door een technische storing klopt de informatie niet op de borden! Ik heb dus gewoon de juiste trein weg laten rijden omdat de info op de display niet klopte en de persoon die floot zei niets. Ongelooflijk NS, zo stom en lullig dit. Als zoiets gebeurt, waarom niet de displays uitschakelen? Waarom zegt de conducteur niets? Ik wil geld terug vanwege vertraging… maar ik vind dit gewoon ontzettend frustrerend en onacceptabel!
informatie display fout, trein gemist!
Beste antwoord door Reis met OV
Hoi
Ja, natuurlijk is dat frustrerend en baal je daar van. Heel begrijpelijk. Wat de reden is dat de conducteur niets zei, weten we niet. Dat is gissen. Soms zijn ze heel geconcentreerd bezig met “het vertrekproces". Maar nu vul ik dat in en kan een totaal andere reden zijn.
Ik lees dat je geld terug wilt bij vertraging. Dat snap ik. Alleen op deze Community, waar reizigers andere reizigers proberen te helpen, kunnen wij dat niet voor je regelen. We kunnen niet bij elkaars gegevens enzo.
- Wat je kunt doen is een aanvraag doen voor Geld Terug bij Vertraging, als je dat nog niet gedaan hebt.
- Zodra de aanvraag bij NS binnen is wordt dit op een bepaald moment door een computer beoordeeld. Deze zal hoogstwaarschijnlijk je aanvraag afwijzen, met als reden dat er onvoldoende vertraging op je traject is vastgesteld. Op zich is dat juist, maar jouw vertraging is veroorzaakt door verkeerde informatie op de display's en niet door een vertraagde trein.
- Je kunt vervolgens antwoorden op deze afwijzingsmail. Wijzig de onderwerp-regel niet. In je antwoord kun je uitleggen wat er is gebeurd en waardoor je wel later op je bestemming bent aangekomen.
- Als je dit antwoord verstuurd hebt, krijg je daarvan een bevestigingsmail. Daarin wordt aangegeven dat ze binnen 5 werkdagen een antwoord geven.
- Dat wordt vanwege drukte meestal niet gehaald. En zul je na die 5 werkdagen een mail krijgen dat ze er zo snel mogelijk wel op terug komen.
- Uiteindelijk word je antwoord beoordeeld door een mens. En krijg je uiteindelijk wel bericht. Of dit een goedkeuringsmail is, is de vraag. Mocht je het er eventueel toch niet mee eens zijn, kun je weer reageren op de mail.
Houd in gedachten dat de verwerkingstijd lang kan duren. Denk aan weken, er zijn ook voorbeelden van maanden. Uiteindelijk krijg je wel altijd antwoord.
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.