beantwoord

Ingecheckt en uitgecheckt zelfde station

  • 17 August 2021
  • 3 reacties
  • 1803 Bekeken

 

Ik heb een nieuwe OV-chipkaart en aangezien de vorige defect was wilde ik deze even testen de dag voor ik met de trein op vakantie ging.

Ik had er saldo op gezet en wilde alleen even in- en uitchecken om te kijken of de pas werkte (om 19:33), maar ik was niet door het poortje gelopen omdat ik dacht dat ik hem er 2 keer tegenaan kon houden net als bij een paaltje (achteraf niet zo slim snap ik nu). Maar toen stond er “u bent al ingecheckt”. Ik kon nu nergens meer uitchecken aangezien ik niet aan de andere kant van het poortje was.

Ik ben maar naar huis gegaan en bedacht me een paar uur later dat ik een tweede ov-kaart kon gebruiken om aan de andere kant van het poortje uit te checken met de eerste kaart.

Dit is precies wat ik  heb gedaan en dit werkte, dus ik heb om 22:46 uitgecheckt.

Maar nu is er 10 euro van mijn pas af.

 

Ik snap helemaal dat NS nu denkt dat ik heb gereisd. Maar kan ik toch nog op de een of andere manier mijn geld terug krijgen?

 

https://www.ns.nl/klantenservice/vergeten/in-en-uitchecken-vergeten.html

Ik was binnen de 6 uur die op de NS site staat uitgecheckt.

icon

Beste antwoord door Thom 17 August 2021, 23:23

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U had door het poortje naar binnen moeten gaan en meteen weer met uitchecken aan de binnenkant naar buiten. U kunt het laten corrigeren bij Klantenservice. Dan krijgt un uw tientje terug. Doe het niet te vaak.

Een incheck gaat altijd samen met een uitcheck ergens. Als u incheckt heeft u een geldig vervoersbewijs en als u uitcheckt rekent u de reis af. Dat laatste kan nu niet, als u het niet corrigeert met een uitcheck. Als u wel uitcheckt binnen een uur, komt uw tientje terug

Als er een paaltje is, kunt u inderdaad binnen een uur nog uitchecken. Dat geeft het minste gedoe. Het paaltje moet dan een uitcheck aangeven. Uw oplossing werkt ook als u met de tweede kaart in- en uitcheckt en met de kaart met de eerste incheck ook uitcheckt.

 

Zie de opmerking van @Momo over de uitcheck na een uur. Dan is corrigeren via Klantenservice beter.

Reputatie 7
Badge +3

Alleen wanneer er binnen 1 uur na inchecken op hetzelfde station wordt uitgecheckt wordt de €10 of €20 borg weer terug gestort op de kaart. Zit er langer tussen gaat NS er vanuit dat er in die tijd een reis gemaakt is.

Die 6 uur is van toepassing wanneer het niet op hetzelfde station is, u heeft gereisd van A naar B en bent bij B vergeten uit te checken.

Op Amersfoort verkeerd ingecheckt : Connection en met NS gereisd.

Instap bedrag van mijn saldo.

Gebeld met Connexxion.

Antwoord :voor geld terug bij uitcheckengemist: vertrek Amersfoort en aankomst ook Amersfoort.

Reageer