beantwoord

Intimidatie zwart rijders

  • 4 August 2023
  • 4 reacties
  • 192 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Hoe kan ik voorkomen dat personen tegen mij aanplakken op het moment dat ik door een NS poortje loop? Ik heb er zojuist iets van gezegd tegen de zwartrijder die dus feitelijk op mijn kosten reist, maar er staan meteen 2 van zijn zwart reizende vrienden naast hem met een weerwoord.

Op zo'n moment maak ik er maar een grapje over en loop ik weg voor mijn eigen veiligheid, maar ik vind dit allerminst prettig. 

Iemand een idee hoe hier een volgende keer mee om te gaan? 

icon

Beste antwoord door Tamzin 4 August 2023, 15:57

Bekijk origineel

4 reacties

Een simpele truc is om vlak voor je het poortje opent een stap terug te doen en de zwartrijder voor te laten gaan.

Reputatie 7
Badge +3

Ik probeer poortjes te nemen waar niemand bij staat.

Een simpele truc is om vlak voor je het poortje opent een stap terug te doen en de zwartrijder voor te laten gaan.

De zwartrijder faciliteren? Weet niet of het strafbaar is, maar poortjes openen met je pas voor een ander … ik weet het niet. Misschien voorkomt het geweld? …..  Domme truc.

Badge +3

De zwartrijder faciliteren? Weet niet of het strafbaar is, maar poortjes openen met je pas voor een ander … ik weet het niet. Misschien voorkomt het geweld? …..  Domme truc.

Dat staat er niet. Er wordt geen poortje geopend, dat mag die andere persoon zelf doen (ga maar voor…) 😅

Reageer