Gisteravond rond 18.00 was ik toeschouwer van een onverkwikkelijk tafereel. Een jongeman, duidelijk in een roes, was uit een trein verwijderd (Amsterdam Centraal). Een conducteur hield een halflege fles wijn vast. Twee NS veiligheidsmedewerkers stonden om de jongen heen. Een boog zich over de jongen heen en stelde hem vragen met harde stem. De andere veiligheidsmedewerker hield hem in de gaten, alsof hij elk moment een mes kon trekken. De jongen was duidelijk op een andere planeet en wilde rustig weglopen, hij praatte veel maar vertoonde geen agressief gedrag. Hij werd terug geduwd. De andere medewerker gaf hem ook een duw. Passagiers en een paar andere conducteurs bekeken het met argusogen; wat gebeurt hier, waarom is het nodig om die gast zo te intimideren? Die vragen gingen ook door mij heen. De eerste beveiliger was woest. Hij moest tot bedaren komen. Er kwamen twee extra beveiligers aangelopen. De knul werd nu aan zijn arm geforceerd. Helaas reed toen mijn trein weg en kon ik het einde niet meer zien. Mijn vraag aan de NS is: wat is de aanleiding geweest om zo’n buiten proportioneel gedrag te vertonen?
Intimiderend gedrag door NS beveiliging
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.