De sprinters die stoppen op het station Zoetermeer hebben speciale invalide deuren, deze deuren hebben een extra lange plank zodat je makkelijk in kunt stappen. Helaas werken deze planken niet naar behoren ze laten namelijk nog steeds een groot gat tussen het perron en de trein. Dit is gevaarlijk voor minder valide, omdat hun scootmobiel of rolstoel vast kan komen te zitten tussen het perron en de sprinter. (Zoals vanochtend dus gebeurde). Er zou hier naar gekeken moeten worden omdat de conducteurs die vaak op deze sprinters rijden er niet van bewust zijn dat deze planken niet helemaal tegen het perron aankomen. Ik hoop dat hier naar gekeken kan worden.
invalide deuren Station Zoetermeer
Beste antwoord door Stijn NS
Goedemiddag Debjester1 en welkom bij de NS Community.
Ik vrees dat conducteurs hier weinig mee zullen kunnen. Het is de bedoeling dat gelijkvloerse treinen zelfstandig toegankelijk zijn voor reizigers met een rolstoel. Als het gat tussen de plank en het perron te groot is, dan is er ofwel iets aan de hand met het uitschuiven van de plank zelf, of het perron is niet dicht genoeg bij het spoor. Dat laatste is iets wat ProRail zou moeten onderzoeken en aanpakken. Dat eerste is iets per trein, waar een conducteur niets mee kan doen, maar bij onderhoud van die trein bekeken zou moeten worden. Echter, als je dit bij elke individuele trein merkt, dan lijkt het mij sterk dat het een probleem is aan het uitschuifmechanisme. Is dat ook het geval, of merk je dit enkel soms?
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.