beantwoord

is uit-en inchecken noodzakelijk als je van vervoerder verandert als je een los kaartje hebt?

  • 24 July 2022
  • 2 reacties
  • 330 Bekeken

Ik heb een e-ticket gekocht. Nu verander ik tijdens de reis van vervoerder. Is het dan noodzakelijk dat ik in- en uitcheck? NB ik merk dat ik met een e-ticket vaak niet kan inchecken.. 

icon

Beste antwoord door Tochjo 24 July 2022, 09:10

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3

Met een e-ticket kunt u niet in- en uitchecken. Op stations met gesloten poortjes kunt u de vierkante barcode op het ticket gebruiken om een poortje te openen. Op stations met paaltjes doet u niets. In het bijzonder hoeft u bij een overstap naar een andere vervoerder niets te doen als u met een e-ticket reist.

Met een eenmalige chipkaart die bij een kaartautomaat gekocht wordt, moet wel per vervoerder worden in- en uitgecheckt, dus ook bij een overstap. Maar dat is dus niet van toepassing bij reizen met een e-ticket.

Reputatie 7
Badge +1

Nogmaals-schijn enorm moeilijk te vatten: IN+UITsjekken kan enkel met iets waar een daartoe geschikte chip in zit-die zit dus niet in een papier.

Wel in telefoons (en bankpasjes) en er wordt dus aan gewerkt dat daarmee in de toekomst mogelijk te maken (NU nog niet dus)

Reageer