Skip to main content
Antwoord

is uit-en inchecken noodzakelijk als je van vervoerder verandert als je een los kaartje hebt?

• July 24, 2022
  • 2 reacties
  • 677 Bekeken

Ik heb een e-ticket gekocht. Nu verander ik tijdens de reis van vervoerder. Is het dan noodzakelijk dat ik in- en uitcheck? NB ik merk dat ik met een e-ticket vaak niet kan inchecken.. 

Beste antwoord door Tochjo

Met een e-ticket kunt u niet in- en uitchecken. Op stations met gesloten poortjes kunt u de vierkante barcode op het ticket gebruiken om een poortje te openen. Op stations met paaltjes doet u niets. In het bijzonder hoeft u bij een overstap naar een andere vervoerder niets te doen als u met een e-ticket reist.

Met een eenmalige chipkaart die bij een kaartautomaat gekocht wordt, moet wel per vervoerder worden in- en uitgecheckt, dus ook bij een overstap. Maar dat is dus niet van toepassing bij reizen met een e-ticket.

2 reacties

Tochjo
Forum|alt.badge.img+4
  • Antwoord
  • July 24, 2022

Met een e-ticket kunt u niet in- en uitchecken. Op stations met gesloten poortjes kunt u de vierkante barcode op het ticket gebruiken om een poortje te openen. Op stations met paaltjes doet u niets. In het bijzonder hoeft u bij een overstap naar een andere vervoerder niets te doen als u met een e-ticket reist.

Met een eenmalige chipkaart die bij een kaartautomaat gekocht wordt, moet wel per vervoerder worden in- en uitgecheckt, dus ook bij een overstap. Maar dat is dus niet van toepassing bij reizen met een e-ticket.

Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • July 24, 2022

Nogmaals-schijn enorm moeilijk te vatten: IN+UITsjekken kan enkel met iets waar een daartoe geschikte chip in zit-die zit dus niet in een papier.

Wel in telefoons (en bankpasjes) en er wordt dus aan gewerkt dat daarmee in de toekomst mogelijk te maken (NU nog niet dus)