Ik heb vandaag (12/05) een jongerendagkaart gekocht, ik liep door een station omdat dat sneller was en check weer uit. Wanneer ik bij het station weer wil inchecken krijg ik de melding dat ik mijn dagkaart te vaak heb gebruikt. In kon daardoor niet meer inchecken en heb op mijn betaalpas moeten reizen. Ik wil eigenlijk wel mijn geld terug want dit was niet mijn schuld.
Ik denk dat het een zeer populair kaartje is bij de jongeren en dat daar dus best wat geld in omgaat. En een draak van een product dat kunnen we dan ook zeggen over de keuzedagen en de kidskaartjes van 2,50
Hetzelfde voor 1e klas Weekend Vrij (en tot op zekere hoogte Dal Vrij met 65+ korting). Die zijn per 2023 fors duurder geworden (gecapped op 20%, Dal Vrij senioren zou zelfs 23% duurder worden eigenlijk (€ 89,95 maar nog steeds goedkoop).
Bron
Voor kids (4-11 jaar) snap ik het nog wel, die reizen in veel andere landen ook voor een prikkie of gratis. De senioren (Keuzedagen voor 60+ of flinke 65+ korting op een abonnement, tot wel 72 euro per maand) zouden inderdaad niet mogen klagen.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.