beantwoord

keuzedag is niet geladen, kosten gemaakt

  • 27 November 2023
  • 8 reacties
  • 127 Bekeken

Reputatie 1

Op 4-7-2023 heb ik mijn keuzedag reisproduct geladen op mijn kaart.

Na afloop van mijn reisdag blijkt dat mijn reis wel is afgeboekt van mijn ov-chipkaart.

Er was die dag schijnbaar een storing.

mijn reisgenoot kon die dag zijn keuzedag niet laden hoorde ik achteraf, we reisden buiten de spits.

Kan het zijn dat de storing na het laden van mijn product is ontstaan?

Kunt u aangeven of er 4-7-23 in de ochtend een systeemstoring was?

 

 

 

icon

Beste antwoord door Gerardhd 29 November 2023, 13:03

Bekijk origineel

8 reacties

Hallo Gerardhd en welkom bij de NS Community,

 

Ik kan helaas niet achterhalen of er in juli een storing was. Wel kan ik je het advies geven om contact op te nemen met onze klantenservice als er iets mis gaat of mis is gegaan met een Keuzedag. Wellicht kunnen mijn collega's nog wat voor je betekenen.

Reputatie 1

Dank voor je reactie, ik heb al contact gehad met ns online op X 

Zij hebben mij eerst op verkeerde been gezet door te zeggen dat mijn klacht was doorgezet naar ns klachtenafdeling. Vervolgens ben ik afgescheept met een nietszeggend antwoord.

ik ga nu bij geschillencommissie OV een klacht indienen aangezien mijn klacht niet volgens de ns klachtenprocedure is afgehandeld.

NS moet namelijk wel kunnen achterhalen wat er mis ging op 4 juli 2023.

 

Het is helaas zo dat we niet elke storing in onze systemen kunnen achterhalen. Als we constateren dat veel reizigers last hebben van hetzelfde probleem, wordt hier uiteraard naar gekeken en proberen we een zo goed mogelijke oplossing te bieden. Als een storing zich op meer individueel vlak voordoet, kunnen we niet altijd tot in detail zien wat er is misgegaan, bijvoorbeeld op een kaartautomaat. Als je wil, kan ik nog eens meekijken of we inhoudelijk iets kunnen regelen betreffende je Keuzedag. Mocht je hier behoefte aan hebben, dan ontvang ik graag een privébericht met je NAW-gegevens, geboortedatum en e-mailadres.

Reputatie 7
Badge +3

Het is helaas zo dat we niet elke storing in onze systemen kunnen achterhalen. Als we constateren dat veel reizigers last hebben van hetzelfde probleem, wordt hier uiteraard naar gekeken en proberen we een zo goed mogelijke oplossing te bieden. Als een storing zich op meer individueel vlak voordoet, kunnen we niet altijd tot in detail zien wat er is misgegaan, bijvoorbeeld op een kaartautomaat. Als je wil, kan ik nog eens meekijken of we inhoudelijk iets kunnen regelen betreffende je Keuzedag. Mocht je hier behoefte aan hebben, dan ontvang ik graag een privébericht met je NAW-gegevens, geboortedatum en e-mailadres.

TS heeft het niet over kosten en zegt dat zijn keuzedag wel geladen is. De medereiziger heeft geen keuzedag kunnen laden (misschien niet beschikbaar?). Lijkt mij dat als medereiziger kosten heeft moeten maken omdat er iets mis is gegaan met keuzedag dat hij/zij contact moet opnemen?

Overigens is een keuzedag alleen geldig bij incheck in daluren.

Inderdaad kan de medereiziger het beste zelf contact opnemen als deze extra kosten heeft gemaakt. In het bericht van Gerardhd had ik ‘afgeboekt’ geïnterpreteerd als dat er (mogelijk onterecht) kosten in rekening waren gebracht. Dat kan ik natuurlijk mis hebben, maar mocht dat niet zo zijn dan kijk ik natuurlijk graag even mee.

Reputatie 7
Badge +3

Inderdaad kan de medereiziger het beste zelf contact opnemen als deze extra kosten heeft gemaakt. In het bericht van Gerardhd had ik ‘afgeboekt’ geïnterpreteerd als dat er (mogelijk onterecht) kosten in rekening waren gebracht. Dat kan ik natuurlijk mis hebben, maar mocht dat niet zo zijn dan kijk ik natuurlijk graag even mee.

Met afboeken kan inderdaad bedoeld zijn dat de reis van saldo is gegaan. Dan is het belangrijk om te weten hoe laat er ingecheckt is. Er zij nog steeds mensen die denken dat voor keuzedag geen middagspits geldt.

Reputatie 1

Medereiziger heeft klacht gemeld dat keuzedag niet kon worden geladen. Reactie NS was: jammer maar helaas! Kosten werden niet gerestitueerd.

overigens is voor mij niet na te gaan welke keuzedagen zijn gebruikt. Het lijkt er op dat de keuze dag niet is gebruikt terwijl die wel geladen was op de ov-chipkaart.

Reputatie 1

Het is helaas zo dat we niet elke storing in onze systemen kunnen achterhalen. Als we constateren dat veel reizigers last hebben van hetzelfde probleem, wordt hier uiteraard naar gekeken en proberen we een zo goed mogelijke oplossing te bieden. Als een storing zich op meer individueel vlak voordoet, kunnen we niet altijd tot in detail zien wat er is misgegaan, bijvoorbeeld op een kaartautomaat. Als je wil, kan ik nog eens meekijken of we inhoudelijk iets kunnen regelen betreffende je Keuzedag. Mocht je hier behoefte aan hebben, dan ontvang ik graag een privébericht met je NAW-gegevens, geboortedatum en e-mailadres.

Medereiziger heeft overigens gebeld en kreeg in tweede instantie zijn reiskosten vergoed. In eerste instantie werd dit afgewezen.

zijn keuzedag heeft hij ook kunnen behouden.

dat noem ik een klantvriendelijke actie van NS.

 

Reageer