beantwoord

Klacht over kaartautomaat 201 op station Heerhugowaard

  • 22 May 2024
  • 5 reacties
  • 113 Bekeken

Reputatie 1

Ik probeerde op kaartautomaat 201 op station Heerhugowaard een bedrag bij te schrijven op mijn OV chipkaart. Dit lukte niet, omdat mijn pinpas niet ver genoeg ingestoken zou zijn in de kaartlezer.
Ik heb altijd twee PIN passen bij me. ABN AMRO en ING. Beiden lukten niet om deze reden.
Op kaartautomaat 202 lukte het zonder problemen met de ABN AMRO pas.
Op het eindstation van mijn reis, probeerde ik het nogmaals en daar ook geen probleem.
Van de ABN AMRO heb ik nog een pinpas en die probeerde ik ook uit vandaag op kaartautomaat 201. Zelfde probleem. Kaart zou niet vergenoeg ingestoken zijn.
Beide passen van ABN AMRO zijn een paar maanden terug vernieuwd en heb ik in stevige plastic hoezen gestopt.
Er is dus een probleem met deze kaartautomaat 201.
Deze kaartautomaat 201 heeft mijn voorkeur, omdat het toetsenbord sinds de verbouwing van Station Heerhugowaard goed verlicht is. Het toetsenbord van kaartautomaat 202 is niet goed verlicht. In het donker moet je dan gokken voor de juist cijfers.
Kan kaartautomaat 201 even gerepareerd worden of toetsenbord kaartautomaat 202 goed verlichten.

icon

Beste antwoord door Rory NS 22 May 2024, 15:05

Bekijk origineel

5 reacties

Wat spijtig dat deze kaartautomaat moeilijkheden gaf. Ik ga je signaal doorgeven. Excuses voor het ongemak.

Reputatie 1

Bedankt voor de snelle reactie. Ik hoop alleen niet, dat het onderhouds team eerst op meerde reacties van andere reizigers gaat zitten wachten. Feitelijk tel ik al voor drie reizigers, omdat drie afzonderlijke pinpassen van mij niet werkten op deze kaartautomaat………...😀

Reputatie 7
Badge +1

Bedankt voor de snelle reactie. Ik hoop alleen niet, dat het onderhouds team eerst op meerde reacties van andere reizigers gaat zitten wachten. Feitelijk tel ik al voor drie reizigers, omdat drie afzonderlijke pinpassen van mij niet werkten op deze kaartautomaat………...😀

Het aantal reizigers wat tegenwoordig op saldo reist is natuurlijk behoorlijk laag en het aantal mensen dat de automaat nog gebruikt om saldo te laden is nog veel lager. Is het niet een idee om automatisch saldo laden aan te zetten? NS is actief bezig met uitfaseren van kaartautomaten. Ik ben zelf verrast dat er nog 2 werkenden staat op Heerhugowaard eerlijk gezegd.

Reputatie 5

Er zijn nog altijd verstandige reizigers welke niet aan automatisch opladen willen doen. Immers raak je je OV kaart kwijt en heb je dit niet tijdig in de gaten, dan wordt je bankrekening geheel automatisch geplunderd.

Dat NS bezig met het uitfasering van de kaatautomaten is onjuist, er gaan alleen wat automaten weg op locaties waar er gewoon te veel staan. En dat alleen nog als na een proefperiode blijkt dat dit ook mogelijk is.

Reputatie 7
Badge

Ik gebruik altijd de automaat en pinpas om tegoed op mijn OV-Chipkaart te laden. 

Reageer