beantwoord

klacht station Breda

  • 28 August 2023
  • 10 reacties
  • 446 Bekeken

De lift aan de Belcrumzijde is al meer dan een jaar niet bereikbaar. Nu is ook de lift aan de Centrumzijde al een dikke maand buiten gebruik, wat betekent dat je via de trap naar beneden moet. De trappenhuizen zijn aan beide kanten altijd te smerig voor woorden; het stinkt er naar urine, alles plakt, je wil eigenlijk niet eens dat je schoenzolen de vloer raken. Hygiëne staat kennelijk niet hoog in het vaandel, bij NS en station Breda. 
Daarnaast snap ik niet dat het onmogelijk blijkt om de liften werkend te krijgen. Ik mag vanavond, na een lange dag werken, met pijn door reuma die trappen weer beklimmen. Ik vraag me af hoe iemand in een rolstoel dit doet. Die kan niet van de parkeerplaats naar de trein. Echt schandalig dat dit gewoon niet opgelost wordt. 

icon

Beste antwoord door Laura NS 28 August 2023, 09:47

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge

De liften op NS stations zijn gewoon een drama en een oplossing is niet in zicht. Verder schijnt station Breda ernstig aan het verloederen te zijn.

Welkom op onze NS Community EefP. Erg vervelend wel, zeker omdat dit de reuma niet goed doet, natuurlijk. Ik heb even contact gezocht met de stationsmanager voor de hygiëne. Ik zie dat er wordt gewerkt aan de liften, maar een echte inschatting kan ik momenteel nog niet geven. 

Echt schandalig dat dit gewoon niet opgelost wordt. 

De problemen met roltrappen en liften zijn een gevolg van lange wachttijden voor onderdelen en een tekort aan technisch personeel. Door de vakanties van dat technisch personeel zijn de wachttijden voor reparaties de laatste weken sterk opgelopen. 

Ik snap dat er wachttijden zijn en dat personeel vakantie nodig heeft. Alle begrip daarvoor. Maar de lift aan de belcrumzijde is al een jaar buiten gebruik vanwege verbouwing aan de bruggen. Een jaar al… 

Daarnaast staat nergens aangegeven dat de liften buiten gebruik zijn, dat ontdek je pas als je ervoor staat. Dus mensen in een rolstoel moeten dan weer naar de auto, alles weer inladen, uitrijden, een andere parkeergarage zoeken etc. Oftewel; zij missen hun trein. Het beheer kan op zijn minst voor de ingang van de garage aangeven dat alle liften buiten gebruik zijn. 

Ik snap dat er wachttijden zijn en dat personeel vakantie nodig heeft. Alle begrip daarvoor. Maar de lift aan de belcrumzijde is al een jaar buiten gebruik vanwege verbouwing aan de bruggen. Een jaar al… 

Daarnaast staat nergens aangegeven dat de liften buiten gebruik zijn, dat ontdek je pas als je ervoor staat. Dus mensen in een rolstoel moeten dan weer naar de auto, alles weer inladen, uitrijden, een andere parkeergarage zoeken etc. Oftewel; zij missen hun trein. Het beheer kan op zijn minst voor de ingang van de garage aangeven dat alle liften buiten gebruik zijn. 


Allereerst vervelend om te horen dat jij, en andere reizigers, deze problemen ervaren. 
De lift aan de Belcrumzijde van het station richting het parkeerdek was door vandalisme defect geraakt, door een tekort aan onderdelen en de levertijden hiervoor heeft het ontzettend lang geduurd om de lift weer in bedrijf te kunnen stellen.

Inmiddels heb ik begrepen dat de lift aan de Belcrumzijde weer werkt en hierdoor het parkeerdek weer bereikt kan worden. 
 

Aangaande de problematiek in de beide trappenhuizen/liften richting het parkeerdek kan ik melden dat dit erg complex ligt daar er 4 verschillende partijen bij betrokken zijn waaronder de gemeente en Qpark. Ondanks dat reizigers er niet veel van merken, zit NS hier al tijden bovenop, hopelijk dat er binnen afzienbare tijd een structurele oplossing komt waardoor de hinder wordt verholpen.

 

Ik kan me daarnaast wel in je opmerking vinden dat er onvoldoende ‘Signing of borden’ zijn/waren aangebracht bij de ingang van de garage om aan te geven dat de liften buiten gebruik waren. Ik zal deze als tip doorzetten bij de stationsmanager om bij eventuele toekomstige situaties dit beter aan te geven. 

De lift heeft het maar liefst 3 weken gedaan en vandaag kun je wederom het trappenhuis aan de belcrumzijde niet in. Dit is echt om gek van te worden. Het apparaat werkt niet… 
Je moet nu je kenteken invoeren om de lift te kunnen gebruiken. De trap naar de belcrumzijde is überhaupt niet meer te gebruiken, omdat het afgezet is met een enorm hek. 
Ik had dus weer de eer om van de smerigheid en de plak in het trappenhuis aan de centrumzijde gebruik te mogen maken. Want inderdaad, daar doet de lift het ook nog steeds niet. En natuurlijk staat dit weer nergens aangegeven. 
Ik heb gewoon plaatsvervangende schaamte voor ons station… 

Ik heb zojuist contact gehad met de afdeling die hierover gaat. Bedoel je dat de lift aan de Belcrumzijde helemaal niet meer werkt? Volgens mijn collega zou hij het nog moeten doen, maar als dat niet zo is geef ik dat nog even door.

Aan de lift bij de Centrumzijde wordt nog hard gewerkt. Momenteel wordt er nog gewacht op glas en moet de lift een technische keuring krijgen. De oorspronkelijke prognose hiervoor was 30 september, maar dee is helaas niet gehaald. Een nieuwe verwachting kan ik helaas niet geven.

Nee, die deed het vandaag weer niet. Het apparaat waar je je kenteken boven in moet invoeren was volledig uit, dus dan kun je niet bij de lift komen. Beneden deed de lift het ook niet; hij ging niet omhoog. 

Reputatie 6

Ik heb een melding voor je doorgezet om dit op te laten lossen! 

Wanneer worden er camera’s opgehangen bij het trappenhuis aan de centrumzijde? Het is daar echt te goor voor woorden. 1 groot openbaar toilet. Hoe kan het dat dit al tijden zo is en niet wordt aangepakt?

Reageer