beantwoord

klantvriendelijk

  • 23 February 2024
  • 8 reacties
  • 193 Bekeken

Reputatie 1

Ik heb niet het idee dat jullie aan klantvriendelijkheid doen. Net 5 min voor station Breda staan wachten voor we binnen mochten rijden met de trein uit Tilburg. Maar aansluiting naar Rotterdam staat er nog 🥳

wachten tot je op het perron staat en dan de deuren sluiten zodat je niet meer kunt overstappen.

 

ik denk dat ik mijn werk ook zo ga doen. 
Ik vind het schandalig en zeer klantonvriendelijk. 
 

en dan niet beginnen over tijd dit ging om 10 seconden 

agressie neemt toe. Nou soms kan ik er bijna begrip voor hebben

icon

Beste antwoord door Tamzin 23 February 2024, 07:07

Bekijk origineel

8 reacties

Ik heb niet het idee dat jullie aan klantvriendelijkheid doen. Net 5 min voor station Breda staan wachten voor we binnen mochten rijden met de trein uit Tilburg. Maar aansluiting naar Rotterdam staat er nog 🥳

wachten tot je op het perron staat en dan de deuren sluiten zodat je niet meer kunt overstappen.

Of er bij vertragingen wel of niet gewacht wordt bepaalt de verkeersleiding van ProRail en niet NS. 

In principe geldt daarbij de regel: er wordt niet gewacht. Uitzondering is bijv. als het om de laatste verbinding van de dag gaat.

Reputatie 7
Badge +3

Die 10 seconden wachten op reizigers uit een vertraagde trein kan zomaar 10 minuten worden. En hup weer een vertraagde trein en reizigers die een andere overstap niet halen.

 

De laatste zinnen storen mij nogal, ik begrijp dat het vervelend is om een aansluiting weg te zien rijden, maar we moeten nu niet doen alsof dit het absolute einde van de wereld is.

Die 10 seconden wachten op reizigers uit een vertraagde trein kan zomaar 10 minuten worden. En hup weer een vertraagde trein en reizigers die een andere overstap niet halen.

Zeker omdat het hier om 5 minuten en niet om 10 seconden ging. 

Reputatie 7

Wachten is willekeurig. Soms wordt ook overdag wel degelijk gewacht. Moet personeel orders van Prorail strikt opvolgen of mogen zij zelf ook nog iets besluiten, zoals even wachten? Personeel ter plekke ziet de mensen op het perron, Prorail niet.

Dat Prorail bepaalt of er wel/niet gewacht wordt, klopt natuurlijk maar dat weet lang niet iedereen dus krijgt NS-personeel de slechte naam.

Wat Breda betreft, zie ik soms dat de trein uit Tilburg om .42 binnenkomt (iets vertraagd dus. De eigenlijke tijd is .40). De IC Brussel staat aan de andere zijde van het perron, maar rijdt om exact .42 volgens dienstregeling weg. Want die reizigers willen ook graag op tijd in Antwerpen zijn. Staan overstappers dus 60 minuten te wachten (of nog ruim langer als het tegenzit op de HSL). Ik kan me ergernis wel voorstellen, als dit je overkomt. Ik zou ook flink geërgerd zijn hoewel ik ook snap dat anderen op tijd willen zijn - maar je kijkt toch naar je eigen reis en de gevolgen. 

 

Reputatie 7
Badge +3

@Rene74 in geval van een overstap van 2 minuten voor een trein die 1x in het uur gaat zou ik toch een trein eerder nemen.

Reputatie 7

@Rene74in geval van een overstap van 2 minuten voor een trein die 1x in het uur gaat zou ik toch een trein eerder nemen.

Ja ik ook, maar veel mensen toch niet kennelijk. Ik zie het regelmatig gebeuren. Het is een cross-platformoverstap, je kan recht het perron oversteken. En dan gaat de deur recht voor hun neus dicht. 

Gelukkig voor hen is de IC naar Brussel wel heel erg vaak vertraagd, dus kunnen ze alsnog mee 😉

Vanuit Zwolle / Deventer / Arnhem / Den Bosch geeft de reisplanner de overstap ook niet, voor mensen hiervandaan geeft de reisplanner een overstap van 32 minuten in Breda. Of toont de route via Roosendaal met het boemeltje naar Antwerpen.

 

Het is heel naar dat je denkt de overstap nog te kunnen halen en als deze dan net voor je neus wegrijdt. Het is helaas niet mogelijk om een trein te laten wachten op een andere trein. Als dat wel mogelijk is dan zal de overweging worden gemaakt. Hoe laat zou de trein volgens de Reisplanner vertrekken uit Breda richting Rotterdam?

Reageer