kun je hulp krijgen bij instappen met de fiets?

  • 30 August 2023
  • 12 reacties
  • 329 Bekeken

Reputatie 1

Ik ga het Pieterpad fietsen in etappes. Dat betekent dus veel treinen naar en van begin- en eindpunten ik heb al begrepen dat je van tevoren niet goed kunt weten waar de fietscopé zit. Maar als je die eenmaal gevonden hebt, is instappen ook nog een dingetje  

Graag tips.


12 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Je krijgt geen hulp van NS bij het in- en uitstappen. Misschien wil een vriendelijke medereiziger je helpen.

Een alternatief is om in de reisplanner aan te geven dat je alleen reizen met Sprinters wilt maken. Je rijdt dan zonder niveauverschil je fiets de trein in. Alle andere vervoerders dan NS hebben alleen maar treinen waarmee je zonder niveauverschil de trein in en uit kunt.

Reputatie 7
Badge +4

Als u het in redelijk opeen gesloten etappes doet, kunt u zich veel reizen met de fiets besparen als u van station naar station reist met Stallen op rekening. U laat dan de fiets daar staan en reist heen en terug met de trein. Neem Dalvrij in dat geval, ;-) De eerste 24 uur stallen is zelfs gratis. Een karretje mee als u de batterijen niet in de stalling kan opladen is handig.

Neem het advies van iMark ter harte  Gelijkvloers instappen gaat moeiteloos en op veel plaatsen zijn liften  u bent wat langer onderweg maar dat weegt er wel tegenop   Vermijdt reizen met de fiets als het niet nodig is  

 

Dit is weliswaar de Elfstedentocht maar dat maakt niet uit , ik heb het Pieterpad zowel gelopen als gefietst  

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Ik neem aan dat @jtberghuijs de etappes wil gaan rijden zoals vermeld op https://fiets-routes.nl/pieterpad-fietsen-routes-fietserpad/
Ik zie dat de etappeplaatsen lang niet allemaal een station hebben. 

  1. Pieterburen
  2. Zuidlaren
  3. Emmen (wel een station)
  4. Ommen (wel een station)
  5. Almen
  6. Doetinchem (wel een station)
  7. Gennep
  8. Venlo (wel een station)
  9. Montfort
  10. Maastricht (wel een station)

Hou er rekening mee dat je naar/van etappeplaatsen zonder station nog een flink stuk extra moet fietsen om op de route te komen. Vanuit Maastricht naar bijvoorbeeld Utrecht zonder een IC van NS te gebruiken betekent een omweg via Roermond, Nijmegen en 's-Hertogenbosch of via Roermand, Elst en Tiel.

Reputatie 1

Heel veel dank voor de tips! Ook op mijn andere vraag over met fiets op het station eten halen en naar de wc. Vandaag etappe 1 v

an het Pieterpad gefietst, zit nu heerlijk in Groningen in de sprinter. Straks overstappen naar Blauwnet, dus waarschijnlijk ook lage instap. In Groningen mijn fiets even in de gratis stalling gezet en gegeten en geplast. Dan heeft een mens alles wat-ie nodig heeft!

Joantine 

Reputatie 7
Badge +3

Heel veel dank voor de tips! Ook op mijn andere vraag over met fiets op het station eten halen en naar de wc. Vandaag etappe 1 v

an het Pieterpad gefietst, zit nu heerlijk in Groningen in de sprinter. Straks overstappen naar Blauwnet, dus waarschijnlijk ook lage instap. In Groningen mijn fiets even in de gratis stalling gezet en gegeten en geplast. Dan heeft een mens alles wat-ie nodig heeft!

Joantine 

Zie ik het goed dat het een vouwfiets betreft? Ingeklapt mag deze gratis mee. Zoals hij er nu staat moet er een fietskaartje zijn en moet de bagage er af.

Reputatie 7
Badge +3

Ik dacht al, wie gaat er over beginnen. Kon er ook maar één zijn natuurlijk 😉

Om het dan geheel compleet te maken: het was ook nog eens spits.

Reputatie 7
Badge +3

Ik dacht al, wie gaat er over beginnen. Kon er ook maar één zijn natuurlijk 😉

Om het dan geheel compleet te maken: het was ook nog eens spits.

Waar haal je vandaan dat het spits was? Ik gaf overigens de tip dat vouwfiets ingeklapt gratis was. Misschien was er wel een fietskaartje aangeschaft?

Reputatie 7
Badge +3

Mijn excuses, ik vergiste me in de tijd van posten.
Maar goed, als het rustig is in de trein zal niemand er moeilijk over doen als een vouwfiets daar zo staat.

Reputatie 7
Badge +3

Mijn excuses, ik vergiste me in de tijd van posten.
Maar goed, als het rustig is in de trein zal niemand er moeilijk over doen als een vouwfiets daar zo staat.

Hooguit een conducteur 😉

Reputatie 1

Het is een elektrische vouwfiets, die wel in te klappen is maar niet makkelijk, en dan ook zwaar te tillen wordt. Ik heb gewoon een fietskaartje gekocht, en ben keurig na de avondspits ingestapt.

Reputatie 7
Badge +3

Het is een elektrische vouwfiets, die wel in te klappen is maar niet makkelijk, en dan ook zwaar te tillen wordt. Ik heb gewoon een fietskaartje gekocht, en ben keurig na de avondspits ingestapt.

Fiets is wel mooi. Fietst hij fijn? Ingeklapt mag je er mee in de spits reizen, zonder fietskaartje. Mocht het zo uitkomen.

Ik heb 2e hands een gewone vouwfiets aangeschaft, maar moet nog even oefenen met goed inklappen voor ik hem meeneem de trein in.

Reputatie 1

Het is een heerlijke elektrische vouwfiets, merk Shinga, tegenwoordig LaCross. Ondanks deze buitenlands klinkende namen is het een Nederlands merk. Gevestigd in Schijndel. We zijn er erg blij mee. En hebben er een comfortabel zadel op gezet, dat helpt ook tegen houten billen...

Reageer