lang parkeren bij meerdaagse treinreis

  • 17 October 2022
  • 6 reacties
  • 171 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Waar kunnen we in Eindhoven in de buurt van het station betaalbaar parkeren als we een citytrip maken, en reizen met de trein op vrijdag ( heen ) en maandag ( terug)? Zaterdag en zondag zijn we dan in het buitenland. 


6 reacties

Goedenavond Ajc en welkom bij de NS Community.

Als NS hebben we niet zoveel te maken met het parkeren van auto's, dat is overal in handen van gemeente of andere bedrijven. Ik kan je daar dus ook geen antwoord op geven.

Wellicht dat er echter Community leden toevallig bekend zijn met je vraag en kunnen zij je wel van een advies of tip voorzien.

Reputatie 7
Badge +3

@Robert B weet vast wel leuke parkeerplekjes in zijn woonplaats Eindhoven. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik neem aan dat de citytripjes vanaf vliegveld Eindhoven vertrekken?

Badge +3

@Robert B weet vast wel leuke parkeerplekjes in zijn woonplaats Eindhoven. 

Poeh nee, die zijn schaars in de buurt van het treinstation!

Nabij het vliegveld zijn er wel nog nog wel wat opties maar die zal ik niet noemen.

Dat zijn bedrijven die hun eigen parkeerterrein niet goed op orde hebben (wildparkeerders) en meestal een bordje ‘wegsleepregeling’ 🤣

Voor vrijdag heen en maandag terug in de buurt van het station, zie http://www.parkingphilipsstadion.nl en dan een kwartiertje lopen (of een bus) naar het station.

Leuker/goedkoper wordt het echt niet in Eindhoven helaas. Alles rond het centum is ‘betaald parkeren’ of met een vergunning. Je zult dan iemand met een bezoekerskaart moeten kennen.😥

Reputatie 7
Badge +3

Is de P+R Fuutlaan geen idee? Volgens de site € 4 per dag voor treinreizigers. Weet alleen niet hoe dat precies werkt als je er meerdere dagen parkeert. Is dan elke dag € 4?

En anders misschien een station in de buurt? Ik ken ze niet allemaal, maar in bv. Helmond kun je gratis parkeren naast het station. Elk kwartier een trein die je in 10 minuten in Eindhoven afzet. (van 23-10 t/m 1-11 rijden er bussen i.p.v. treinen).

Badge +3

Is de P+R Fuutlaan geen idee? Volgens de site € 4 per dag voor treinreizigers. Weet alleen niet hoe dat precies werkt als je er meerdere dagen parkeert. Is dan elke dag € 4?

En anders misschien een station in de buurt? Ik ken ze niet allemaal, maar in bv. Helmond kun je gratis parkeren naast het station. Elk kwartier een trein die je in 10 minuten in Eindhoven afzet. (van 23-10 t/m 1-11 rijden er bussen i.p.v. treinen).

Goed plan!

Treinreizigerskorting voor P+R geldt voor de gehele periode. De enige voorwaarde is dat je aantoonbaar een treinreis gemaakt hebt op de dag van uitrijden.

Dat mag ook een e-ticket zijn, dus een e-ticket Strijp-S - Eindhoven Centraal voor € 1,50 (met Samenreiskorting) geeft die korting op de P+R ook.

Reageer