Lift kapot station Weert | NS Community
beantwoord

Lift kapot station Weert


Al weken is de lift op jhet Station van Weert kapot.

Aangezien ik vaak met mijn moeder van 91 reis en dus afhankelijk ben van die lift, zorgt dit al weken voor grote ergernisomdat we nu niet met de trein kunnen reizen.

Kan ook nergens op de NS site vinden waar dit te melden.

Wanneer wordt deze lift eindelijk gerepareerd?

 

icon

Beste antwoord door Tomas NS 31 July 2022, 11:41

Bekijk origineel

17 reacties

Er staan overal liften defect op stations, vooral als gevolg van vernielingen. De reparatietijden zijn moeilijk voorspelbaar door lange levertijden voor vervangende onderdelen en door een tekort aan technisch personeel dat nodig is voor de reparatie. Het is daardoor moeilijk te voorspellen hoe lang dit duurt.

Goedemorgen Liftkapot en welkom bij onze Community!

 

Ik heb even gebeld en gevraagd wat de status van deze lift is. Er is een probleem met de aandrijving van de deuren en hier wordt momenteel aan gewerkt. Het was onze hoop dat deze lift het deze week alweer zou doen, maar het probleem lijkt toch complexer dan gedacht.

Dit probleem heeft dus onze aandacht en we doen ons best om deze lift zo snel mogelijk weer dienstvaardig te krijgen. Een welgemeende sorry voor het ongemak dat in de tussentijd is ontstaan!

Bedankt voor de reactie,

Is het misschien mogelijk om aan mij te melden wanneer de lift weer gemaakt is zodat ik niet steeds hoef te gaan kijken wanneer we weer met de trein kunnen reizen.

 

Alvast bedankt

Reputatie 7
Badge +3

Sinds vorige maand wordt op NS/nl en in de NS app bij een station onder het kopje stationsvoorzieningen informatie getoond wanneer een lift niet beschikbaar is. Zie bv deze info bij station De Vink waar de lift momenteel wordt vervangen.

 

Alleen bij de stations voorzieningen van Weert wordt niet eens aangegeven dat er een lift is, dan kan er ook niet worden getoond dat de lift defect is. Kan een moderator dit melden bij de betreffende afdeling?

Als die informatie daar wel staat kun je zelf checken of de lift weer in dienst is. 

Hm, dat is inderdaad niet de bedoeling. Ik zet het door, dankjewel voor je oplettendheid, Momo. 

Goedemorgen,

 

Is er al bekend of de lift van Station Weert eindelijk gemaakt is? Lift is inmiddels al 2 maanden kapot.

Dit kan echt niet meer langer duren, een minachting naar mensen die afhankelijk zijn van de lift om te kunnen reizen met de trein.

 

Bij de stationsvoorzieningen van station Weert is nog steeds niet te zien dat er een lift aanwezig is.

 

Een zeer wanhopige treinreiziger.

 

 

Reputatie 7
Badge +1

Goedemorgen,

 

Is er al bekend of de lift van Station Weert eindelijk gemaakt is? Lift is inmiddels al 2 maanden kapot.

Dit kan echt niet meer langer duren, een minachting naar mensen die afhankelijk zijn van de lift om te kunnen reizen met de trein.

 

Bij de stationsvoorzieningen van station Weert is nog steeds niet te zien dat er een lift aanwezig is.

 

Een zeer wanhopige treinreiziger.

 

 

Dit soort verzoeken (waar Momo om heeft verzocht) verdwijnt bij NS/Prorail helaas op een grote stapel en het kan dus nog wel een lange tijd duren voordat dit aangepast is. Ik ben overigens geheel met u eens dat al 2 maanden een defecte lift tamelijk absurd is. Maar als u verder op dit forum kijkt is het helaas bijna dagelijkse praktijk aan het worden.

 

 

Reputatie 6
Badge +2

Hey Liftkapot!

Ik heb er direct even achteraan gebeld, maar ze konden geen openstaande melding meer vinden. De lift bij spoor 2/3 is gister gerepareerd. Ben je er vandaag weer langs gekomen?

Ben er vandaag niet geweest.

Fijn dat hij weer gemaakt is, bedankt voor de reactie

Hey Liftkapot!

Ik heb er direct even achteraan gebeld, maar ze konden geen openstaande melding meer vinden. De lift bij spoor 2/3 is gister gerepareerd. Ben je er vandaag weer langs gekomen?

 

Nou dit is dus niet waar helaas. De lift is nog altijd stuk. Ik ben na dit bovenstaande bericht meteen gaan kijken maar hij deed het niet. En nu nog steeds niet. Kan echt niet dit.

Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik ben bang dat ie dan weer defect is gegaan :(.

Ik heb er gelijk weer een melding van gemaakt. Mijn oprechte excuses voor dit ongemak.

Oprechte excuses zijn niet meer op zijn plaatst.

Grof schandaal is het.

1 heelklein positief punt is dat je nu wel bij de stationsvoorzieningen station Weert kan zien dat de lift buiten gebruik is. 

 

Lijkt me heeeel toevallig dat de lift weer defect is gegaan in dezelfde dagen dat hij gemaakt is. Ik ga dagelijks kijken en spreek daar ook bijna elke keer mensen die ook met de kinderwagen of rolstoel daar komen om te kijken of de lift het nou al eens doet. Dus ik vraag me af of deze in de tussentijd oprecht gemaakt is EN weer defect is gegaan, maar goed.

Ik ben met de kinderwagen en als ik geluk heb kan iemand mij helpen de kinderwagen omhoog te tillen (niet erg veilig overigens, en vaak missen we dan de trein als er toevallig niemand loopt om te helpen) maar mevrouw in een rolstoel die ik al meerdere keren daar gezien heb moet elke keer een taxi betalen, ik vind het echt heel ernstig dat dit al maanden zo gaat. 

 

Lift nog steeds kapot.

 

Is er al zicht wanneer deze het eindelijk weer gaat doen?

 

 

Helaas niet. Er is sprake van een langdurig defect, wat met name zal worden veroorzaakt door vertraging in het leveren van onderdelen die vervangen moeten worden. Wanneer die precies geleverd zullen worden is onbekend.

Reputatie 7
Badge +1

Helaas niet. Er is sprake van een langdurig defect, wat met name zal worden veroorzaakt door vertraging in het leveren van onderdelen die vervangen moeten worden. Wanneer die precies geleverd zullen worden is onbekend.

Dat snap ik niet helemaal of hetgeen jouw collega Tomas hierboven heeft gezegd moet onjuist zijn? 

Goed, er is inmiddels sprake van een langdurig defect. De lift staat als defect vermeld op de stationsinformatiepagina van Weert, wat alleen gedaan wordt bij langdurige defecten.

Reageer