beantwoord

lift station Dieren


Lift station Dieren tussen parkeergarage en overloop is stuk. Hierdoor kon ik niet met de kinderwagen richting het perron en hebben wij de trein richting Arnhem gemist. Een van de uitgestapte passagiers heeft ons geholpen en wij konden half uur later de volgende trein pakken.

 

Waar kan ik de defecte lift melden en wat moet ik doen met de vertraging?

icon

Beste antwoord door Sanne NS 16 April 2022, 16:56

Bekijk origineel

22 reacties

Goedemiddag andredejong1971 en welkom op de NS Community! 

Wat onwijs balen dat je een trein hebt gemist door een defecte lift. Het enige wat ik voor je zou kunnen doen, is een melding maken van de defecte lift. Weet je toevallig waar deze lift zich bevind? Bij welk spoor? Dan maak ik een melding voor je! 

Reputatie 7
Badge +1

?? Lijkt me dus overduidleijk dat dit spoor ri Arnhem is-jullie hebben daar -het is toch ´service/´ vast wel een mooi online overzicht of dat dan spoor 1 of 2 is. Verder vrolijk pasen-wordt ook nog mooi weer en barstensvolle treinen.

De vertraging is niet veroorzaakt door NS, die reed gewoon op tijd en is dus 0. Als toevallig de gemeente de stoep had opgebroken en je er niet langs kon, zat je in dezelfde situatie

 

 

\

De lift tussen parkeergarage en wat ik noem overloop. Tussen straat en zelfde overloop is nog een lift. Die hadden we nu gebruikt nadat ik met hulp via de trap op de straat terecht was gekomen. Vanuit de overloop loop je boven het spoor om halverwege of via trap of via lift weer naar beneden te gaan. Die lift richting het perron is Ok. Het gaat dus om de lift aan het begin. Kunt u hiervan een melding maken.

Dankjewel voor de aanvullende informatie! Ik maak er meteen melding van.

Badge +3

Volgens OpenStreetMap https://osm.org/go/0GQiOlBAj heet die overloop/traverse Hoge Juffer, waar er inderdaad twee liften zijn aan de kant van de Noorder Parallelweg. Eén daarvan komt inderdaad uit in de parking.

Goedemiddag,

 

Lift Noord van Station Dieren heeft vandaag een storing (van fietsenstalling naar loopbrug).

Vanaf +1 wil deze niet vertrekken naar 0. Althans, soms wel, meestal niet. Aangezien ik rolstoel-afhankelijk ben, hoop ik dat deze storing a.s maandag verholpen is.

Graag uw terugkoppeling.

Vanaf +1 wil deze niet vertrekken naar 0. Althans, soms wel, meestal niet. Aangezien ik rolstoel-afhankelijk ben, hoop ik dat deze storing a.s maandag verholpen is.

Om u uit de droom te helpen: gaat u er maar niet vanuit dat dit a.s. maandag verholpen is. Veelal moet er weken/maanden gewacht worden op onderdelen en daarrnaast is er ook een groot tekort aan technisch personeel voor onderhoud en reparaties.

Reputatie 6
Badge +2

Hoi Wenda

Bedankt voor je melding! Ik heb het net door willen zetten, alleen is het mijn collega niet duidelijk welke lift je met ‘Lift Noord’ bedoeld. Kun je aangeven of deze lift aan de achterzijde , voorzijde of bij spoor 1/2 was? Mocht je toevallig een liftnummer hebben, mag je deze ook doorgeven.

Badge +3

Het lijkt mij dat de melding van @Wenda om een andere lift gaat dan die van TS.

Zie mijn vorige reactie voor een kaartje, het zou dan de ‘2e van links’ moeten zijn omdat die het dichtst bij de fietsenstalling is.

@Lorena NS 

@Robert B 

Goedendag. In de lift zelf hangt een gegraveerd plaatje waarop staat "Lift Noord".

Gek dat ik dat dan nog moet omschrijven.😄

Maar goed, hier komtie: het is ten noorden gelegen.

Oftewel: die lift die je vanaf de grote parkeerplaats p+r slash fietsenstalling aan de prins Bernhardlaan neemt om omhoog te kunnen naar de loopbrug over het spoor. Ik heb geen idee of dat voor of achterzijde is. Aan de kant van de Noorder parallelweg dus. Let wel, soms reageert de lift wel maar meestal niet, hoop dat de monteur de lift op het slechte moment treft. 

Succes!

 

 

Badge +3

Ja die dus waar dit topic om begonnen was. Zie https://osm.org/go/0GQiOlBAj voor een plattegrond en het is dus in ieder geval de Noorder Parallelweg kant (noord).

De TS (topic starter) had het over de lift vanuit de parking, maar de NS fietsenstalling is dus een aparte stalling (en een lift voor iedereen vanaf straatniveau). Verschil tussen auto en fiets wellicht, qua niveau?

Nou ja, er is er eentje stuk en zal dus doorgegeven worden ter reparatie.

Vanaf +1 wil deze niet vertrekken naar 0. Althans, soms wel, meestal niet

Harder drukken! 🤣

@Robert B @Lorena NS inderdaad, de 2e van links op uw kaartje, waarvoor dank.

 

Reputatie 6
Badge +2

 

 

Goedendag. In de lift zelf hangt een gegraveerd plaatje waarop staat "Lift Noord".

Gek dat ik dat dan nog moet omschrijven.😄

Maar goed, hier komtie: het is ten noorden gelegen.

Oftewel: die lift die je vanaf de grote parkeerplaats p+r slash fietsenstalling aan de prins Bernhardlaan neemt om omhoog te kunnen naar de loopbrug over het spoor. Ik heb geen idee of dat voor of achterzijde is. Aan de kant van de Noorder parallelweg dus. Let wel, soms reageert de lift wel maar meestal niet, hoop dat de monteur de lift op het slechte moment treft. 

Succes!

Bedankt voor je terugkoppeling, Wenda! Ik heb het direct doorgebeld en het is gelukkig helemaal duidelijk voor ze welke lift het is. En bedankt Robert voor het sturen van de plattegrond! Er zal een monteur langs de lift gaan, maar dat geeft helaas niet altijd de garantie dat de lift maandag weer zal werken.

Bedankt voor je hulp @Lorena NS en @Robert B 

@Lorena NS @Robert B 

Hier ben ik weer. Dezelfde lift station Dieren is nóg stééds defect.

Ik weet nu waar het aan ligt, namelijk het knopje "nul" (begane grond-knopje) IN de lift is stuk. Je kunt 'm niet goed indrukken/aantoetsen. Daarom vertrekt de lift dus niet van 1 naar 0. Je kunt dus wel van 0 naar 1. Maar andersom niet.

Dit speelt nu al weken cq maanden. 

Wat is de huidige status?

Zie ook de 2 foto's. 

 

Reputatie 7
Badge +1

Dit forum staat boordevol met lift- en roltrapproblemen. Probleem is momenteel het gebrek aan onderdelen voor herstel. Het kan inderdaad zo zijn dat het in dit geval aan de drukknop ligt. Kan ook zijn dat er nog iets anders aan de hand is. 

 

Ik ben bang dat u rustig zal moeten wachten totdat e.e.a. hersteld is. 

@Henkpeetersen lieve meneer Henk,ik begrijp de wereldwijde leveringsproblemen, maar vraag mij als rolstoelgebruiker niet om rustig af te wachten, zolang ik geen confirmatie heb gekregen van de ns dat de werkorder naar de liftmonteur is gestuurd. 

Wat zou het een geweldige stap voorwaarts zijn als de monteur een briefje in de lift hangt met de status van de werkopdracht.

Groetjes 

 

Reputatie 7
Badge +1

@Wenda : Ik had niet gelezen dat u rolstoelgebruiker bent. Excuus daarvoor. Ik had het bericht van TS gelezen en uw laatste bericht en daarop gereageerd. 

 

Heel vervelende situatie voor u op station Dieren en ik hoop dan ook dat NS nu in ieder geval snel reageert. Helaas ben ik daar niet zo positief over. Ik zie hier heel veel topics waar weinig mee gedaan wordt. 

 

@Henkpeetersen geen probleem, excuses niet nodig maar wel geaccepteerd.

Ik hoop op spoedig goed nieuws en dat zal ik dan ook weer melden.

 

 

@Lorena NS 

Badge +3

Dieren heeft Reisassistentie dus als je geen medereiziger hebt die beneden even op het knopje kan drukken om de lift naar beneden te sturen dan zou dat nog een optie kunnen zijn.

@Robert B niet reizen kan ook.

Graag ontvang ik de bevestiging dat mijn storingsmelding bij het liftbedrijf is uitgezet.

Bij wie kan ik daarvoor terecht denk je?

Lieve groetjes,

Wenda

Reageer