lift station Harderwijk | NS Community

lift station Harderwijk

  • 16 August 2022
  • 2 reacties
  • 75 Bekeken

Sinds een kleine twee weken doet de lift naar het perron het weer niet. Hiervoor is de lift een paar maanden buiten gebruik geweest na vandalisme. Hoe lang gaat het  dit keer  duren? De informatievoorziening bij de lift is onvoldoende. Ik reis naar mijn werk met een zware vouwfiets en kan met moeite de trap opkomen gebruik makend van de fietsgoot. Echter naar beneden zit de goot voor mij aan de verkeerde kant. Daardoor moet ik de fiets tillen. Op mijn vraag aan NS of een fout aan de andere kant geplaatst zou kunnen worden krijg ik geen respons. Inmiddels  heb ik pijnklachten aan mijn hand en schouder van het gesjouw. 
Waarom kan er niet duidelijker gecommuniceerd worden? 
waarom moet een reparatie zolang duren? En zijn de alternatieven om het perron te bereiken als de lift kapot is nihil voor invaliden en wordt er niet beter gekeken naar aanpassingen als aan beide kanten een goot? 
 


2 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hoi Fiets1234 en welkom bij de NS Community! 
Het probleem met de lift is bekend. Het spijt mij te lezen dat je er inmiddels lichamelijke klachten van hebt! Toevallig heb ik dit een aantal dagen geleden nog nagevraagd. Er zijn leveringsproblemen voor de onderdelen die nodig zijn voor de reparatie. Helaas is er geen indicatie van hoe lang dit gaat duren. Jouw suggestie over de goot op de trappen zal ik dan nogmaals doorzetten. Dit zal verder intern bekeken worden. Mocht het mogelijk zijn om een extra goot toe te voegen, zal je dat hopelijk ook snel terugzien. Voor nu zijn er voor fiets weinig alternatieven. Je zou dan al vanaf een ander station moeten reizen om makkelijker het perron op te komen, maar eventuele extra kosten daarvoor worden niet vergoed.

Het is wel zorgelijk dat het perron maar op 1 manier bereikbaar is voor invaliden en voor anderen die van een lift afhankelijk zijn. Als reparaties zo lang duren zoals eerder maanden en nu mogelijk weer een hele tijd. Waarom wordt er bij de bouw niet beter rekening gehouden met een alternatief? Of worden landelijk reserve onderdelen in depot in voorraad gehouden? Ik noem maar wat. 
Voor de verbouwing was het perron altijd toegankelijk. Ik vind het in ieder geval onacceptabel dat de toegankelijkheid van het perron zo lang er niet is. 
de optie van fietsen vanaf een ander perron vind ik onveilig om na 0.00u terug te fietsen vanaf Ermelo door het donker. Een NS medewerker die mij helpt tillen  dat zou ik nou fijn vinden :) 

 

Reageer