beantwoord

Liften

  • 22 July 2022
  • 6 reacties
  • 208 Bekeken

Helaas staan niet alle liften die buiten dienst zijn aangegeven.Dit overkwam ons op zondag 17 juli. Met de fiets aangekomen op perron 13/14 Centraal station Amsterdam en helaas lift buitendienst.

Terugreis daarom gestart op station Lelylaan. Ingecheckt bij het poortje voor rolstoelen 🤔🤔en wat schetst onze verbazing? helemaal geen lift aanwezig.

Waarom niet een goot  naast de trap voor de fietsen . .Bij afwezigheid van lift kun je dan in elk geval boven of beneden komen. 

Fiets mee in de trein wordt steeds duurder en de service steeds minder. Is dat een ontmoedigingsbeleid?

icon

Beste antwoord door Tomas NS 22 July 2022, 12:07

Bekijk origineel

6 reacties

Goedemiddag dderks en welkom bij onze Community!

 

Jammer om te lezen dat je een defecte lift tegen kwam. Ik heb het even gecontroleerd, en het defect is bekend en dit wordt zo snel mogelijk opgelost.

Verstandig dat je de terugreis dan bent begonnen op station Lelylaan. Maakte je toevallig gebruik van de ingang bij de tramhaltes? Daar is inderdaad geen lift. Er is op dit station wel een lift, maar dan aan de andere kant van het station (de ‘hoofdingang’ aan de andere kant van de Cornelis Lelylaan).

Het gebrek aan een fietsgoot is inderdaad onhandig. Nou weet ik dat dit station ergens in de komende tijd zal worden vernieuwd, dus ik zal ook gelijk de wens doorzetten om een fietsgoot aan te brengen bij de trap. Wie weet kan men dat nog meenemen bij de vernieuwing.

Ik had mij vandaag voorgenomen met de fiets naar Roosendaal te gaan. Spoor 3.Ook ik was vandaag de dupe van kapotte liften, Tilburg  in de app staat niet dat die defect is, maar is het wel. Ik ben met de fiets op de roltrap naar boven gegaan. Ik zag ook niemand van de NS om te vragen of er een andere mogelijkheid was. Ik was al door het poortje. Aangekomen in Roosendaal, een rails, handig dacht ik. Maar die als je bijna boven bent, botst je trapper tegen een ornament in de muur waardoor je een klap krijgt doordat je fiets ineens stil staat. De rails zit te dicht tegen de muur. O, en de lift is ook geen optie in Roosendaal want ook die is defect.

Reputatie 7
Badge +3

Met een fiets op roltrap is gevaarlijk. Ik heb ooit iemand een lelijke smak zien maken die dacht op deze manier sneller beneden te zijn dan naar de lift te gaan. Vrijwel tegelijk zeilde er een fiets langs mij van iemand die met de fiets van de trap af ging zonder aparte fietsenrail.

Ik snap dat er geen andere mogelijk was vanwege defecte lift, maar doe voorzichtig als het echt niet kan.

Badge +3

Op zich is het wel te doen, een fiets op een roltrap. Voorwiel dwars zetten en je fiets kan geen kant op.

Zie https://indebuurt.nl/zoetermeer/nieuws/opmerkelijk/typisch-zoetermeer-zo-ga-je-met-fiets-de-roltrap-van-de-mandelabrug-op-en-af~85136/ (met filmpje).

Rotterdammers gaan al sinds de jaren ‘40 massaal met de fiets van de roltrap in de maastunnel.

Badge +3

Rotterdammers gaan al sinds de jaren ‘40 massaal met de fiets van de roltrap in de maastunnel.

Precies, wat is het probleem? Oke, de lift is handiger maar die doet het dus niet 😥

Ben zelf Rotterdammer volgens mijn id en rijbewijs, dat dan weer wel.

Reageer