beantwoord

liften en roltrappen altijd defect

  • 14 December 2023
  • 11 reacties
  • 205 Bekeken

Op station Maarssen is de lift en de roltrap al de hele tijd (maand?) defect. Daarnaast ALS het gemaakt wordt doen ze het maar eventjes. Ik ben een ouder met een baby en het is niet te doen met de kinderwagen elke keer. En wat als je slecht ter been bent? Wanneer staan de liften en roltrap bij station Maarssen op de planning om voor eens en altijd gemaakt? 

icon

Beste antwoord door Sascha NS 14 December 2023, 11:56

Bekijk origineel

11 reacties

Goedemorgen Lali606. Welkom bij de NS Community.

Excuses voor het ongemak. Het is uiteraard erg onpraktisch als de lift en/of roltrap (steeds) defect raakt. Ik zie dat er nog een melding openstaat van het defect. Ook lees ik terug dat er reeds een papiertje op de lift hangt waarin wordt aangegeven dat deze defect is en z.s.m. gerepareerd wordt.

Ik heb zojuist ook een melding gemaakt. Wat is zsm? Ik ben sinds 2 maanden weer aan het werk en de lift en roltrap doen het sindsdien al niet. Idd ze zijn even gekomen voor de lift maar dat is nu ook al weken geleden. Heel leuk zo een brug en stijle trappen neerzetten. Maar iemand in een rolstoel of slecht ter been komt never nooit niet in die trein of van het perron af. 

Reputatie 7

Dit heeft ook te maken met monteurstekorten en mogelijk ook lange levertijden van bepaalde materialen. Liften en dergelijke zijn ook vandalismegevoelig dus dat helpt ook niet mee. Er zijn tal van stations waar dit speelt.

Ik heb eens gehoord dat dit is omdat NS nauwelijks onderdelen kan bestellen of geleverd krijgt, waardoor ze het zeer lang niet kunnen repareren. Hetzelfde met personeelstekort aan reperateurs. Maar waarom het defect gaat na enkele weken vraag ik mij ook af. Dit merk ik zelf veel op Den haag HS dat de roltrappen het maar 2-3 weken doen en hierna weer defect is voor maanden.. 

Reputatie 7
Badge

Vandalisme.

Ik heb eens gehoord dat dit is omdat NS nauwelijks onderdelen kan bestellen of geleverd krijgt, waardoor ze het zeer lang niet kunnen repareren.

Dat is een broodje aap verhaal want NS gaat helemaal niet over liften en roltrappen. Die zijn in beheer bij ProRail.

 

Maar waarom het defect gaat na enkele weken vraag ik mij ook af. 

Bij liften is vandalisme meestal de oorzaak, roltrappen zijn ook kwetsbaar voor storingen en slijtage door de vele bewegende delen.

In Duitsland worden tegenwoordig op stations met veel vandalisme sommige liften en roltrappen in het weekend 's avonds preventief stilgezet.

Ik heb eens gehoord dat dit is omdat NS nauwelijks onderdelen kan bestellen of geleverd krijgt, waardoor ze het zeer lang niet kunnen repareren.

Dat is een broodje aap verhaal want NS gaat helemaal niet over liften en roltrappen. Die zijn in beheer bij ProRail.

 

Toch is dat wat ik van NS medewerkers via hun balie en via Twitter te horen krijg. Maar ja kan ook via prorail zijn en dat NS dat verkeerd verteld. Wouldn't be the first time dat NS medewerkers onjuiste informatie geeft. 

Maar waarom het defect gaat na enkele weken vraag ik mij ook af. 

Bij liften is vandalisme meestal de oorzaak, roltrappen zijn ook kwetsbaar voor storingen en slijtage door de vele bewegende delen.

In Duitsland worden tegenwoordig op stations met veel vandalisme sommige liften en roltrappen in het weekend 's avonds preventief stilgezet.

Ja vandalisme is best vaak met liften, vooral als het als hangplek wordt gebruikt voor bijv roken of drugs. Gisteren had ik dit bijv in de intercity met groepje van 2 die voor ongv kwartier lang in de wc aan het roken was en pas bij hun station eruit gingen. 
Maar bij roltrappen verbaast het me met hoe vaak die defect zijn, en het vaak ook steeds dezelfde kant is, bijv bij Den Haag HS steeds dezelfde op spoor 5 naar boven. 

Reputatie 7

Die miniroltrappen aan de centrumkant van station Breda zijn ook vaak defect. Maar daar waait ook vaak veel regen op en er wordt veel mee gespeeld door kinderen. De liften naar de fiets/voetgangersbrug op Breda - Prinsenbeek zijn al jaren een drama, altijd defect of kapot / ingebeukt glas of urine / braaksel in de lift. Wietlucht. Maar ja, geen enkel toezicht en 's avonds ongure groepjes op de parkeerplaats. Ik liep liever de trappen op en af en eromheen dat dat ik die liften ooit zou gebruiken. 

Reputatie 6
Badge +2

Ik heb jouw meldingen doorgezet, Rene74. Bedankt voor het aankaarten!

Reputatie 7

Als het zo door blijft gaan met vernieling en verhuftering in openbare ruimtes (liften, roltrappen etc.) vrees ik dat dit in de toekomst nog wel eens enkel op aanvraag gebruikt kan worden. De goeden mogen dan weer lijden onder de slechten.

Als het zo door blijft gaan met vernieling en verhuftering in openbare ruimtes (liften, roltrappen etc.) vrees ik dat dit in de toekomst nog wel eens enkel op aanvraag gebruikt kan worden. De goeden mogen dan weer lijden onder de slechten.

Op Duitse stations met veel vandalisme worden veel liften en roltrappen op vrijdag- en zaterdagavond daarom uit voorzorg stilgezet. 

Reageer