beantwoord

LIften Rotterdam Lombardijen


Reputatie 1

Ik moet zo incidenteel in de buurt van Rotterdam Lombardijen zijn. De laatste keer met fiets. Bleek dus de lift het niet te doen. Bijkomend probleem trouwens dat er wel zo'n fietsgoot is naast de trap maar dat daar een schotje voor zit, waardoor je een ingewikkelde beweging moet maken om je fiets erin te plaatsten, met het risico dat ie naar beneden dondert. Omdat ik met m'n energie zit en m'n lijf niet zo lekker wil een extra toer, wat ik niet aandurfde. Als het dan bijna uitgestorven is op zo'n station ook lastig om hulp te vragen.

Mijn hoofdvraag is of de liften weer in bedrijf zijn. Kan dat niet vinden. Moet er van de week weer zijn.

Verder. Waarom zo'n rare constructie bij die fietsgoten? Kan daar niet eens wat aan gedaan worden?

icon

Beste antwoord door Momo 12 June 2022, 19:11

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Volgens dit bericht https://www.prorail.nl/nieuws/liften-op-station-lombardijen-weer-in-gebruik  zouden de liften het weer moeten doen. De liften zijn vernieuwd, wat langer duurde dan oorspronkelijk gepland, dit was vanwege lange levertijden van onderdelen en personeelstekort.

Reputatie 1

@Momo Dank je voor je antwoord. Gezocht via zoekmachine maar via prorail niet aan gedacht.

Reputatie 7
Badge +3

Ik wist dat ik afgelopen week een bericht van ProRail hierover op Twitter voorbij heb zien komen in mijn tijdlijn, dus even teruggezocht. 

Nu is het nog wachten op een dergelijk bericht over de liften op station De Vink, al zal ik het daar zelf wel zien, ik fiets daar minstens 1 keer in de week langs. Daar is de lift naar perron 1 en 2 intussen wel weer in dienst sinds eind april en is nu de lift naar perron 3 en 4 buiten dienst voor vernieuwing. Ook dit duurt langer dan oorspronkelijk gepland, vanwege dezelfde redenen.

Reputatie 1

Lastig. Had een wat groter formaat (grotere wielmaat) vouwfiets (zwaarder) gekocht dus moet dan met de lift maar denk dat ik toch ga kijken voor een lichter fietsje. Gisteren weer een andere lift die het niet deed.

Gisteren weer een andere lift die het niet deed.

Welke, waar, hoe, wat?

Reputatie 1

Gisteren, station Schiedam, ergens het einde van de middag. De tweede keer dat ik die fiets en dan score van twee keer geen lift. Heenweg ging overigens wel. Andere lift.

Ik geef hem direct door! Ik zag zo snel geen eerder melding. Goed dat je het aangeeft.

Excuus voor het ongemak!

Reputatie 7
Badge +3

Nu is het nog wachten op een dergelijk bericht over de liften op station De Vink, al zal ik het daar zelf wel zien, ik fiets daar minstens 1 keer in de week langs. Daar is de lift naar perron 1 en 2 intussen wel weer in dienst sinds eind april en is nu de lift naar perron 3 en 4 buiten dienst voor vernieuwing. Ook dit duurt langer dan oorspronkelijk gepland, vanwege dezelfde redenen.

Even mezelf quoten, bij het onder het station door fietsen zojuist zag ik rood-witte linten bij de lift naar spoor 1 en 2 van De Vink hangen. Even gestopt en zag dat er ook aangegeven was dat de lift buiten dienst was en inderdaad lift werkte niet. Gezien de aangebracht linten zal het wel bekend zijn maar ik zie geen melding van lift tuidelijk buiten dienst bij de stationsinformatie zoals aangegeven door Laura enkele maanden geleden. Voor de zekerheid meldt ik het hier toch maar even en ook heb ik de vraag waarom dit niet bij de stationsinformatie is aangegeven? Al eerder was het bij andere defecte liften ook zo dat dit niet was aangegeven, waardoor deze mooie toevoeging een dooie mus wordt. 

Badge +3

Bij plannen van/naar De Vink (via https://www.ns.nl/reisassistentie) krijg je in ieder geval een melding dat de reis niet mogelijk is, maar dat zou dan komen omdat er geen assistentie is.

Dit gaat om een reis met een rollator, als de lift zou werken zou dat op zich wel lukken (sprinters met een brug?).

Reputatie 7
Badge +3

Er is ook geen assistentie. Normaal heb je werkende liften en toegankelijke sprinters. De perrons zijn een aantal jaar geleden ook al op hoogte gebracht, dus zouden er geen beperkingen moeten zijn. Eerder bij een test met toegankelijk reizen aangevinkt bij opties was het naar De Vink ook niet mogelijk. 

Het gaat me in dit geval meer om dat het niet aangegeven is bij de stationsinformatie, nu is er een mooie mogelijkheid om zoiets aan te geven en dan gebeurt dat niet (zoals aangegeven was dat eerder ook bij andere defecte liften hier gemeld het geval). 

Reageer