Skip to main content
beantwoord

liften station Maarn

  • 13 May 2024
  • 17 reacties
  • 265 Bekeken

De beide liften op station Maarn zijn al zeker 2 weken kapot!

beide richtingen op. Er zijn stickers geplakt maar verder is er geen enkele indicatie wanneer ze gerepareerd gaan worden.

Heel vervelend, oa bij het reizen met mijn 89 jarige vader.

17 reacties

Hallo Mwd en welkom bij de NS Community,

 

Wat spijtig dat je vader hier hinder van moet ondervinden. Helaas kunnen wij bijna nooit een indicatie geven. Als er onderdelen besteld moeten worden is het altijd weer de vraag of deze op voorraad zijn en wanneer deze geleverd kunnen worden. Doordat we daarvan afhankelijk zijn kunnen we vaak niet aangeven hoe lang het ongeveer zal duren. Wel mag je aannemen dat wij het liefste de lift vandaag dan morgen repareren.

Aan de westzijde van het perron richting Driebergen-Zeist/Utrecht Centraal ligt een hellingbaan dus er zal wel weer geen haast zijn om de lift voor dit perron werkend te krijgen…

Het perron voor de richting Veenendaal West/Veenendaal Centrum/Rhenen heeft geen hellingbaan dus hier zal wel echt snel een monteur met de antieke onderdelen langs moeten gaan!

Voor nu zit er niets anders op dan in de richting van utrecht reizen of wat omstanders/medereizigers om hulp vragen bij het beklimmen van de trappen.

Dank @Erryt NS ,

toch is het argument van onderdelen die besteld moeten worden deels op te lossen met beter voorraadbeheer in het magazijn. 
Er zijn heel veel identieke stationsliften net als veel stations roltrappen.

Als die regelmatig 2 weken tot een maand buiten gebruik zijn wegens het wachten op vervangende onderdelen dan is het een goed idee om de beleidskeuze te maken meer onderdelen in voorraad te nemen.

Ouderen, maar ook mensen met kinderwagens of fietsen of op krukken slepen zich de trappen op en af. Gehandicapten regelen autovervoer naar Maarn denk ik.

Afijn, hopelijk wordt het snel verholpen, op beide perrons!

 

Dank @Erryt NS ,

toch is het argument van onderdelen die besteld moeten worden deels op te lossen met beter voorraadbeheer in het magazijn. 
Er zijn heel veel identieke stationsliften net als veel stations roltrappen.

Identiek is iets anders dan hetzelfde. Liften en roltrappen hebben geen standaardmaten omdat ze overal inpasbaar moeten zijn. Dat betekent dat veel onderdelen op maat gemaakt bijbesteld moeten worden. Denk aan kabels, deuren, loopwerken, elektronica, etc. Juist dat soort onderdelen worden door vandalisme (meestal de oorzaak van de defecten) beschadigd.

Update: 13 dagen later en nog steeds beide liften buiten werking. 

Dat is zeer spijtig. Ik zal je signaal doorzetten dat er haast bij geboden is.

Dank Erryt,

Nog steeds zijn de beide liften in Maarn buiten werking.

Vandaag had de wandeltocht van Spieren voor Spieren als eindpunt station Maarn.

Die wandelaars zal het toch opvallen dat voor hun geliefden die kampen met een spierziekte dit station onbereikbaar is…

Badge +3

Spieren voor Spieren een warm hart voor!

Maarn heeft hellingbanen dus op zich zijn defecte liften daar (na een wandeltocht) niet zo’n probleem.

En wat OV-fietsen daar ook welkom. 😉

Reputatie 6

Helaas zijn sommige defecten niet snel op te lossen Mwd. De melding staat nog open en dit zal zo snel mogelijk opgelost worden.

Spieren voor Spieren een warm hart voor!

Maarn heeft hellingbanen dus op zich zijn defecte liften daar (na een wandeltocht) niet zo’n probleem.

En wat OV-fietsen daar ook welkom. 😉

Alleen een hellingbaan richting utrecht, niet richting Rhenen!

De dames met elektrische fietsen hadden die hellingbaan richting utrecht ook niet gevonden maar wel 2 attente sterke medereizigers.💪

Badge +3

Dan klopt OpenStreetMap niet… de hellingbanen zijn toch de aaneengesloten oranje puntjes?

 

Dan klopt OpenStreetMap niet… de hellingbanen zijn toch de aaneengesloten oranje puntjes?

 

Nee dat zijn trappen! Zie foto hier onder… De hellingbaan staat er niet op, die is alleen op het noordperron, linkerkant, nog een stuk buiten deze uitsnede. Zeker 5 minuten lopen als je slecht ter been bent. (300 meter zegt de kaart)

En vandaag zie ik dit op Facebook. Kwajongens streek of actie tegen slecht geparkeerde fietsen of kapotte liften? (niet van mij!) Hopelijk niet al te veel fietsen met een slag er in. Maarn heeft geen fietsenmaker meer. :-(

Hellingbaan zuidperron heeft moeten plaatsmaken voor : de lift. Die kant ligt pal tegen de a12 dus weinig plek.

En vandaag zie ik dit op Facebook. Kwajongens streek of actie tegen slecht geparkeerde fietsen of kapotte liften? (niet van mij!) Hopelijk niet al te veel fietsen met een slag er in. Maarn heeft geen fietsenmaker meer. :-(

Trap is inmiddels weer leeg lees ik, mogelijk eindexamenstunt.

 

Reputatie 7
Badge +1

Als dit een eindexamenstunt is, dan is het er wel één van een heel triest niveau. 

Badge +3

Er is een nieuwsbericht verschenen over de liften op station Maarn. De liften zijn defect vanwege wateroverlast. In verband met leveringsproblemen van bepaalde onderdelen en een tekort aan reparateurs is nog onduidelijk wanneer ze gerepareerd kunnen worden.

Reageer