Skip to main content

Liftinfo klopt niet

• March 1, 2025
  • 2 reacties
  • 65 Bekeken

Prorail zorgt in de reisplanner voor info over kapotte liften. Zojuist voor het eerst getest. Klopt direct bij eerste keer in ieder geval al niet. Lift Gouda Goverwelle perron Zuidzuide richting Worden. Reisplanner meldt geen defect. Maar er staan zelfs hekken rond die lift en een steiger in de liftschacht ….

2 reacties

Forum|alt.badge.img+1

Het is al jaren een puinhoop mbt lift storingen. Voor enigszins betrouwbare informatie kunt u beter kijken op www.stationsliftstoringen.nl.

De liften op Gouda Goverwelle worden vernieuwd dus dat had echt wel goed moeten staan

• Auteur
  • Sprinter
  • March 2, 2025

Dank voor de uitleg.

En ik heb er nog een die nog niet als storing op de genoemde website staat. Want ik had gisteren twee keer pech. Op Amsterdam Muiderpoort was ook een lift buiten gebruik, die bij perron 8.

En ik vind het nogal bizar dat dit kennelijk al langer het beeld is, terwijl Prorail op haar website uitlegt dat ze deze informatie bijhoudt en waar die informatie te vinden is in de reisplanner van de NS.

Is er geen partij die hierover in gesprek is met de NS en/of Prorail: Consumentenbond? Fietsersbond? Rover? Het Locov (Landelijk Overleg Consumentenbelangen Openbaar Vervoer)? Als NS en Prorail enig gevoel hebben voor kwaliteit, bij iets dat toch niet heel moeilijk kan zijn (en als dat wel moeilijk is, dan wordt het tijd voor een reorganisatie bij NS en/of Prorail, lijkt mij).

Kan de NS zelf ook reageren?