beantwoord

Mag dit?

  • 3 December 2022
  • 29 reacties
  • 767 Bekeken


Toon eerste bericht

29 reacties

 

 

Als er geen geld is, is de campagne van onbewaakte overwegen sluiten wel vreemd. Zoals gebruikelijk heeft de sector weer hele typische prioriteiten. 

Het sluiten van onbewaakte overwegen heeft met veiligheid te maken, het geval Steenwijk met ongemak.

Reputatie 6

Spoor is al een van de veiligste manier van reizen. zonde van het geld. Dat niemand nog bedacht heeft dat het nog veiliger is om helemaal geen treinen meer te laten rijden. Ik trek het nu in het ridicule, maar volgens mij is het wel in lijn met hoe de sector denkt, doe een minimale hoeveelheid veiligheid miljoenen waard vindt. 

Reputatie 7
Badge +3

@Tamzin Een situatie als Steenwijk heeft wel degelijk met veiligheid te maken. Dat is o.a. door @West uitgelegd. Vanwege extreme veiligheidseisen wordt nu idioot ongemak veroorzaakt.

Reputatie 6

Tamzin heeft wel gelijk in de zin van dat dit probleem oplossen, de veiligheid niet groter maakt. Wat mij betreft geeft dit aan hoe ongezond de prioriteiten liggen op het Nederlandse spoor. Als dit niet bijdraait zal de sector verantwoordlijk zijn voor haar eigen ondergang. Overmatig veel geld naar veiligheidsprojecten was altijd al een verspilling van gemeenschapsgeld, en in de huidige situatie is dat alleen maar meer waar, denk ik.

Reageer