beantwoord

Maximale inrijhoogte P+R

  • 18 October 2022
  • 6 reacties
  • 133 Bekeken

Voor mijn werk moet ik met mijn VW Transporter bus naar ‘s Hertogenbosch en aldaar de bus bij het station parkeren op het P+R parkeerterrein. Nu heeft mijn bus een hoogte van 2.10 meter (hoger dan standaard bus ivm op dak gemonteerde lichtbalk en afzuiging). Ik kan echter de maximale inrijhoogte van de P+R parkeerterreinen van de NS nergens vinden. 
 

Kortom mijn vraag: wat is de maximale inrijhoogte van de P+R bij station ‘s Hertogenbosch?

 

Alvast bedankt voor je reactie.

icon

Beste antwoord door Robert B 18 October 2022, 20:06

Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

De P+R in Den Bosch (aan de Magistratenlaan) is gewoon buiten, geen maximale hoogte dus.

Verder is 2,10 meter een vrij gangbare hoogte voor welke parking dan ook. Soms 1,90 meter maar dan zijn er ook bovengrondse plaatsen (parkeerdek).

Reputatie 7
Badge +3

Ook bij een P+R die buiten is kan een maximale hoogte zijn, zo is de maximale hoogte bij de P+R aan de Voorschoten kant van station De Vink 2,40 

 

Reputatie 7
Badge +3

Voor Den Bosch vind ik dit op Google Streetview

 

En daar staat dus 2,10

 

Badge +3

Oh, ja soms zo’n balk om vrachtverkeer (of grotere busjes zoals Mercedes Sprinter of VW Crafter) te weren, maar Den Bosch (Magistratenlaan, bij de rechtbank/paleis van justitie) dus niet https://goo.gl/maps/sQokKRK5dYppwiMa6

Mocht je aan de centrumkant moeten zijn dan kan je gewoon over de sporen via de traverse, er zijn geen poortjes.

Reputatie 7
Badge +3

Ah, ook nog eentje aan de andere kant van het station zonder beperking. 

Goed dat je het van tevoren check, nu weet je aan welke kant van het station je moet zijn.

Badge +3

Die P+R wel eens gebruikt (een half uurtje), was wel prijzig.

Maar aan de Magistratenlaan is ook nog een gratis parkeergarage van de Jumbo, waar je met 2,10 meter prima in kan!

Lift aanwezig en 3 minuten lopen naar het station (ingang Leeghwaterlaan/Paleiskwartier). Weet alleen niet meer of daar een tijdslimiet op zit voor gratis uitrijden, ik vermoed van wel… 

Reageer