beantwoord

Meer fietsenstallingen op station Heemskerk

  • 19 December 2023
  • 3 reacties
  • 93 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Beste medewerker, 

 

Ik ben een trotse inwoner van Heemskerk, maar op ons station ben ik niet zo trots... 

Als ik in de ochtend vroeg naar mijn werk moet, dan kan ik mijn fiets wel kwijt. Maar wil ik in de avond mijn fiets weer pakken of later op de dag mijn fiets parkeren, dan moet ik mij in allerlei bochten wringen. Er zijn gewoonweg te weinig stallingen aan de zijde van spoor 1. En tot mijn grote teleurstelling zijn er recent normale stallingen voor ov-fietsen gereserveerd. Dus nog minder ruimte voor fietsers om hun fietsen te stallen!

 

Kunnen jullie, liefst op een korte termijn, mwwe stallingen realiseren? Daar zullen met mij veel fietsers mee geholpen zijn. 

 

Groeten 

icon

Beste antwoord door Erryt NS 19 December 2023, 20:26

Bekijk origineel

3 reacties

Hallo Louws en welkom bij de NS Community,

 

Wat naar dat je zo naar ons station kijkt. Er zijn behoorlijk veel plekken voor de fiets. Ik ben bang dat er veel fietsen voor langere tijd daar zijn gestald. Ik zal er een melding van maken samen met het verzoek om nog meer plekken te realiseren. Bedankt voor het signaal!

Hai,

Klopt dat er behoorlijk wat fietsen voor langere tijd zijn gestald. Ik reis nu vier maanden vanaf station Heemskerk en aan de kant van spoor 2 sta ik al vier maanden naast dezelfde fiets. Aan de spinnenwebben te zien verplaatst deze niet. Lijkt niks mis met die fiets. Geen idee wie daar toezicht op houdt. Zou wel fijn zijn als dit soort weesfietsen periodiek worden verwijderd.

Reputatie 7
Badge +1

Hai,

Klopt dat er behoorlijk wat fietsen voor langere tijd zijn gestald. Ik reis nu vier maanden vanaf station Heemskerk en aan de kant van spoor 2 sta ik al vier maanden naast dezelfde fiets. Aan de spinnenwebben te zien verplaatst deze niet. Lijkt niks mis met die fiets. Geen idee wie daar toezicht op houdt. Zou wel fijn zijn als dit soort weesfietsen periodiek worden verwijderd.

 

Station Heemskerk lag 15 jaar geleden natuurlijk nog in de middle of nowhere. Door de ontwikkeling van de Broekpolder zijn er hier heel veel reizigers bijgekomen. Met de voorzieningen daarvoor op peil brengen is helaas niets gedaan door Prorail. Ik kom wel wekelijks langs dit station en ik zie daar behoorlijk wat personen in- en uitstappen. De Lidl aldaar is volgens mij nu gesloten, misschien kan daar iets van een fietsenstalling gecreëerd worden. Ik zou eens contact opnemen met de gemeente hierover. Ook m.b.t. de handhaving op weesfietsen.

Reageer