Skip to main content
beantwoord

nazi propaganda op het station

  • 15 June 2024
  • 3 reacties
  • 208 Bekeken

In en rondom het station Zwijndrecht krioelt het van de racistische en nazistische stickers, hakenkruizen, referenties naar extreemrechts gedachtengoed, graffiti en meer. Ik heb nog nooit zoiets walgelijks gezien als dit, elke keer als ik hier uitstap om naar mijn werk te gaan, hangen er nieuwe stickers en insignia van nazi symbolen, racisme, homofobie, scheldwoorden, uitnodiging QR codes naar racistische groepen. Dat is geen fijn begin van de dag en toch blijft het zich voordoen. Het geeft een enorm onveilig gevoel.

 

Hier moet wat aan gedaan worden want dit is het enige station waarvan ik weet dat het constant geteisterd wordt door dit soort strafbare uitingen, hakenkruizen, referenties naar het nazi-regime, homofobie en racisme horen hier niet thuis. Ik hoop dat de NS dit probleem in samenspraak met de politie en gemeente oplost en zorgt dat het voorkomen wordt en de daders gestraft worden.

3 reacties

Reputatie 7
Badge

Heeft u dit zelf al bij de gemeente Zwijndrecht aangekaart?

Reputatie 7
Badge

Ik heb deze post in ieder geval op ons interne platform even gedeeld en hoop dat er snel iets gebeurt (of dat nu van NS of de gemeente Zwijndrecht uit komt).

Bedankt voor het delen Edwin! Echt verschrikkelijk dat dit verspreid wordt.

Reageer