Ik moet naar Utrecht CS reizen om daar van iemand een pakje in ontvangst te nemen. Ik check uit maar het pakje in ontvangst nemen duurt hooguit tien minuten in totaal. Als ik daarna weer incheck wordt het beschouwd als een overstap. Maar dat wil ik niet. Ik wil gewoon weer aan de reis terug beginnen en opnieuw inchecken. Hoe doe ik dat?
niet overstappen
Beste antwoord door Tochjo
Het systeem toont alleen de melding “Overstap” in plaats van “Ingecheckt” omdat er minder dan 35 minuten zit tussen uitchecken en weer inchecken. Dit is vooral relevant voor reizigers met een abonnement die zijn ingecheckt in de daluren en in de spitsuren moeten overstappen op een andere trein, omdat zij dan weten dat nog altijd het kortingstarief geldt.
In uw geval speelt dat niet en kunt u de mededeling “Overstap” gewoon lezen als “Ingecheckt". U kunt daarna zonder problemen per trein reizen, ongeacht naar welk station u gaat, en als u daar uitcheckt dan betaalt u gewoon voor de reis van Utrecht naar dat station.
(In totaal betaalt u dan, vanwege die overstap, juist minder voor beide reizen samen dan voor een normale retour, omdat NS beide ritten ziet als één lange reis en in het tariefsysteem dat NS hanteert lange reizen gemiddeld per kilometer goedkoper zijn. Een voordeeltje voor u dus, geheel volgens de regels.)
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.