Skip to main content
beantwoord

NS-reishistorie m.b.t stalling fiets niet zichtbaar in NS

  • 17 June 2024
  • 8 reacties
  • 155 Bekeken

Goedemiddag,

 

Zojuist nam ik telefonisch contact op met de NS klantenservice. Mijn peperdure fiets is namelijk gestolen uit de (met camera's) bewaakte NS-fietsenstalling onder het station in Sittard. Ik heb deze fiets gestald (op 8 juni, omstreeks 20:30) door in te checken met mijn persoonlijke op naam gestelde OV-chipkaart. Uiteraard ben ik ook weer uitgecheckt met deze pas. De volgende dag (omstreeks 12:30) checkte ik weer in met mijn pas en kwam ik erachter dat mijn fiets gestolen was. Deze reishistorie is NIET zichtbaar in mijn NS. De klantenservice medewerker kon mij ook niet verder helpen. De verzekeraar wenst echter een bewijs dat aantoon dat ik mijn fiets in dit tijdvak heb gesteld bij het NS station in Sittard. 

Kunnen jullie mij verder helpen?

8 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hoi rikb en welkom bij de NS Community. 

Als je correct hebt in- en uitgecheckt met jouw OV-chipkaart zouden jijzelf en onze klantenservice dit in het systeem. Heb je wellicht met een andere OV-chipkaart of met de pinpas ingecheckt waarbij je het wel kunt terugvinden?

Beste Lorena,

 

Ik heb ingecheckt bij de OV-stalling van NS en ben vervolgens via de uitgang van dat poortje weer uit de fietsenstalling gelopen (ook uitgecheckt met OV-chipkaart). Let wel: ik ben dus niet ingecheckt bij de NS-trein (enkel dus de fietsenstalling poortjes gebruik). Kan dit verklaren waarom mijn stalling van de fiets bij de NS niet is geregistreerd?

Graag verneem ik van je!

Reputatie 7
Badge +3

Beste Lorena,

 

Ik heb ingecheckt bij de OV-stalling van NS en ben vervolgens via de uitgang van dat poortje weer uit de fietsenstalling gelopen (ook uitgecheckt met OV-chipkaart). Let wel: ik ben dus niet ingecheckt bij de NS-trein (enkel dus de fietsenstalling poortjes gebruik). Kan dit verklaren waarom mijn stalling van de fiets bij de NS niet is geregistreerd?

Graag verneem ik van je!

Uitchecken bij fietsenstalling doe je pas als je de fiets mee de stalling uit neemt. Nu lijkt het alsof je de fiets zelf uit de stalling hebt gehaald en de volgende dag met inchecken er weer in gezet hebt.

Overzicht van stallen op rekening komt op maandfactuur.

Reputatie 7
Badge +2

 

Uitchecken bij fietsenstalling doe je pas als je de fiets mee de stalling uit neemt. Nu lijkt het alsof je de fiets zelf uit de stalling hebt gehaald en de volgende dag met inchecken er weer in gezet hebt.

Overzicht van stallen op rekening komt op maandfactuur.

Bij geautomatiseerde stallingen moet je je chipkaart ook aanbieden om weer naar buiten te komen. Als het goed is detecteren die dat je een fiets bij hebt via de mat bij het poortje.

Overigens zou stallen op rekening gewoon in je transacties moeten komen, dat gebeurt bij mij althans wel. Wel zie ik alleen op de website om welk station het gaat en om welke tijdstippen het gaat, in de app staat alleen "NS Fiets" onder het kopje "anders".

Bedankt voor jullie reacties. Ik zie in het kopje ‘Anders’ wel NS fiets staan, maar op andere reisdata. Klopt het dat dit dus ermee te maken heeft dat ik alle andere keren wel ‘gewoon’ met een fiets incheck en met een fiets uitcheck? En dat deze keer, door de gestolen fiets, ik niet meer met een fiets heb uitgecheckt. Of worden ook deze transacties naderhand zichtbaar?

 

 

Reputatie 7
Badge +1

Volgens mij wordt de transactie inderdaad pas zichtbaar nadat je met fiets en al hebt uitgecheckt, wat in dit geval dus niet meer gaat, want de fiets is er niet meer.

Dat ziet er normaal ongeveer zo uit, gewoon tussen de reishistorie van de betreffende chipkaart:

Dank Jurgen voor je reactie,

Dan is dit in mijn optiek een omissie in de systemen van de NS. Ik ben wel benieuwd naar de reactie van de NS. Gelukkig is het issue inmiddels opgelost met de verzekeraar.

 

 

Reputatie 7
Badge +1

Fijn dat het inmiddels is opgelost. De NS “bewaakte” fietsenstallingen blijken in de praktijk niet zo heel  erg bewaakt te zijn helaas. Ik parkeer mijn fiets er nooit echt met een gerust hart.

Het in-/uitchecken gaat in de praktijk ook niet altijd goed. Ik heb al een paar keer gehad dat ik mijn fiets niet meer “mocht” ophalen van de poortjes. Dan is het een kwestie van een simpele druk op de help knop en de poortjes worden op afstand geopend, zonder dat je daarvoor hoeft te laten zien dat je een fiets binnen hebt staan. Tja…

Reageer