beantwoord

Onderzoek prullenbakken

  • 27 September 2023
  • 3 reacties
  • 94 Bekeken

Ik ben een student aan de HvA en doe samen met mijn klasgenoten een onderzoek over het effect van statiegeld op stations.

Nu zijn we benieuwd in hoeverre de vernielingen van prullenbakken door gevolg van statiegeldjagers een probleem is? In het nieuws wordt daar vaak over geschreven, maar we kunnen nergens bevestigen of dit daadwerkelijk gebeurd. We hebben al contact opgenomen met NS, maar daar horen we steeds niks van.

Zijn er cijfers openbaar bekend over de hoeveelheid prullenbakken die worden vernield op stations? en door wie dit wordt gedaan? Wordt er iets tegen gedaan?

Het is uiteindelijk de bedoeling dat we een oplossing bedenken tegen dit ‘probleem’.

Als iemand ons kan helpen bij dit onderzoek zouden we erg waarderen!

icon

Beste antwoord door Lorena NS 27 September 2023, 12:05

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hey Dmg.h en welkom op de NS Community!
Ik heb hiervoor helaas geen cijfers voor je heb deze ook niet (openbaar) kunnen vinden. Voor onderzoeken van studenten is er het e-mailadres stagedesk@ns.nl. Hier kun je naar mailen met jullie vragen. 
Hopelijk duurt het niet lang voordat je reactie hiervoor ontvangt!

Reputatie 4

Op stations heb ik zoiets nog niet eerder gezien: wel eens in de stad. Omdat op veel stations allerlei camera's hangen lijkt het risico me daar ook veel lager dan ergens anders. Maar hopelijk kan iemand van de NS je aan cijfers helpen.

Reputatie 7
Badge +3

Uit een artikel in het AD van 7 juni

Het graaien in de bakken zien de instanties niet als een probleem, maar zakken die opengescheurd of omgekiept worden zorgen voor veel overlast, blijkt uit een rondgang. ,,Het is dweilen met de kraan open”, zegt een woordvoerder van de NS. ,,Onze schoonmakers werken hard om de stations netjes te houden. Maar mensen trekken vuilniszakken kapot en laten alles op de grond liggen.”