beantwoord

Onduidelijke automaat-tekst

  • 14 November 2023
  • 2 reacties
  • 126 Bekeken

Het komt wel eens voor, wanneer ik saldo wil opladen op mijn OVpasje: 

Het scherm geeft als mededeling: “NEEM UW KAART EN GA VERDER” Alleen al het eerste gedeelte van deze mededeling is voor mij niet te begrijpen, mijn betaal(?)kaart zit immers al in de daartoe bestemde gleuf van het betaal-gedeelte van de kaartjesautomaat; hoezo dan “NEEM uw kaart...". 
En ook de betekenis van het tweede deel "...GA VERDER” begrijp ik niet. Waarmee/waarheen zou ik dan moeten verdergaan? 

Beschreven mededeling wordt al jááren getoond op het automaatscherm, maar als u begrijpt dat deze (voor mij) zo onbegrijpelijk is, kunt u 'm dan eens aanpassen alstublieft? 

icon

Beste antwoord door Robert B 14 November 2023, 20:13

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3

Gokje,

De melding (op het schermpje van de betaalterminal) betekent volgens mij dat je je betaalpas kunt uitnemen (je hebt betaald) en daarna de instructies op het (grotere) beeldscherm voor je OV-chipkaart dient te volgen.

In een winkel kan je dan aangeven dat je klaar bent (daarna je OV-chipkaart verwijderen uit de onderste sleuf).

Bij een automaat op een station moet je dan je OV-chipkaart nog een keer aanbieden (rechtsonder voor de kaartlezer houden) om het zojuist gekochte saldo op de kaart te laden.

“neem uw betaalpas uit” zou beter zijn, maar dat zal wel niet passen op het kleine schermpje.

Bedankt voor jouw reactie, Robert B.
Onlangs ontdekte ik pas dat er in de kaartautomaat een kaartlezer verstopt zit, waar je je pasje kunt scannen - om je betaling te voltooien. 
Jij meent dat er op het schermpje weinig tekst past; daarmee ben ik het eens, maar ik peins me tot nu toe vergeefs suf welke tekst dan niet-mis-te-verstaan zou kunnen wezen én kort genoeg voor het schermpje… 
Beste wensen voor ‘24, PeterK (Nijmegen).

Reageer