Skip to main content

De laatste tijd is me op meerdere (voornamelijk kleinere) stations opgevallen dat er zo ontzettend veel hoog opgeschoten onkruid tussen de tegels van het perron groeit. En hoe verder naar achteren, hoe meer natuurlijk (dat is in Duitsland en België standaard, maar hier begint het blijkbaar ook te komen) .Ook bij het spoor bij een station, en overwegen direct op stations. Uit interesse mijn vraag: wie is er verantwoordelijk voor het bijhouden en verwijderen van dat groen op, naast en onder perrons. Prorail? De gemeente? Het ziet er zo verwaarloosd en armzalig uit. “Welkom in……. “ Oh ja… geen geld voor natuurlijk.

Dezelfde vraag voor graffiti en andere verf op paaltjes en de binnenzijde van het perron (boven het ballastbed). Laatst zag ik twee paaltjes op een perron die compleet onder de verf gekladderd waren. En verf op liften, en ingekerfde teksten. Wie maakt dit schoon? Wat is het hopeloos met dat volk dat dat allemaal veroorzaakt.

Uit Engeland ken ik de (kleinere) stations met de fleurige bloembakjes en hanging baskets aan het stationsgebouw. Zal hier niet kunnen, die worden onbegrijpelijkerwijs gelijk gemold waarschijnlijk, maar ja……  mooi vind ik het wel.

 

Als het direct op het station is valt dit onder Prorail! Ik kan meldingen wel voor je doorzetten dat er een extra kijkje nodig is om enkele dingen op te schonen, als je enkele locaties weet waar dit nodig is. 😊


Reageer