beantwoord

Onrechtmatig betalen bij het verlaten met mijn fiets van de NS-fietsenstalling

  • 22 August 2023
  • 9 reacties
  • 246 Bekeken

Op 10 augustus moest ik € 1.10 betalen bij het verlaten van de NS-fietsenstalling in Den Helder.

Ook op 21 augustus moest ik een bedrag van € 2.20 betalen voordat ik met mijn eigen fiets door de uitgangspoort kon vertrekken. In beide gevallen heb ik mijn fiets ongeveer 8 uur gestald.

Ik heb 4 keer contact met de NS hierover. Omdat ik geen abonnement heb, kunnen ze niets vinden in hun systeem.

Kortom, moet ik fluiten naar mijn geld?

icon

Beste antwoord door Robert B 22 August 2023, 23:15

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoe check je in bij deze stalling als je geen ov-chipkaart hebt? Ook zonder OV-chipkaart zou de 1e 24 uur gratis moeten zijn.

Misschien was ik niet duidelijk. Ik heb een ov-chipkaart op naam maar geen fietsenstalling abonnement. En ja, de eerste 24 uur hoort gratis te zijn. Kennelijk wordt mijn uitchecken van de keer daarvoor niet geregistreerd. 

Reputatie 7
Badge +3

Misschien was ik niet duidelijk. Ik heb een ov-chipkaart op naam maar geen fietsenstalling abonnement. En ja, de eerste 24 uur hoort gratis te zijn. Kennelijk wordt mijn uitchecken van de keer daarvoor niet geregistreerd. 

Een stallen-op-rekening abbonement is gratis. Dan kun je wel transacties zien. Als je nu jouw chipkaart op een automaat bekijkt bij laatste transacties, kun je dan jouw stallingsperioden zien?

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Ja, Den Helder is eerste 24 uur gratis en daarna € 0,55 per 24 uur.

Het systeem mist dus een transactie en denkt dus dat je 3 of 5 dagen gestald hebt (in en uit verwisseld)

Als dat niet zo was, contact opnemen met de Klantenservice (telefoon, chat, social media), óók als je helemaal geen NS klant bent verder.

Bij voorkeur tijdens kantooruren, want de afdeling ‘fiets’ is beperkt bereikbaar.

Maar je hebt dus betaald met PIN om de stalling te kunnen verlaten? Kosten voor ‘fiets’ worden nooit van je saldo afgeschreven.

Den Helder: Bewaakte zelfservice stalling met beveiligde toegang

Een beheerder van die stalling zou je ook kunnen helpen. Graag die € 1,10 + € 2,20 retour pinnen en tot de volgende keer 🤣

Badge +3

Ooh.. en zie deze over Den Helder https://twitter.com/TravelVogel/status/1694070037085085987

De fietsenstalling op Den Helder is wederom afgesloten. Dit is de 3e keer in korte tijd dat dit gebeurt en mijn fiets onbereikbaar is. Kunnen jullie achterhalen wat de oorzaak is? Hij zou vanavond tot 01.15 uur open moeten zijn.

Ik ben geen NS, maar laten we dan gewoon afspreken dat elke transactie daar gewoon vergoed gaat worden wegens ‘een systeemstoring’

Maar waar was de beheerder dan?

Inderdaad een glitch in het systeem. Ik heb al 4 keer met de NS klantenservice hierover gebeld. Meer dan een uur aan de lijn gehangen. Toch zien ze in het systeem mijn transacties niet. 
De beheerder in Den Helder is er om het stalling schoon en netjes te houden. Hij ging niet over transacties en verwees mij door naar klantenservice. 
Ik moest betalen om de fietsenstalling te verlaten. Dit staat keurig gemeld op mijn rekeningafschrift. 
🙁

Na contact met de NS via Facebook, krijg ik mijn geld teruggestort. 
Eind verhaal. 😀

Reputatie 7
Badge +1

Na contact met de NS via Facebook, krijg ik mijn geld teruggestort. 
Eind verhaal. 😀

Lijkt mij meer: wordt vervolgd, want jij hebt je geld terug gehad, maar ik heb niet de indruk dat het probleem is opgelost. Dus op naar de volgende klant in Den Helder met hetzelfde probleem. 😃

Dat is waar. Maar hopelijk kan de volgende slachtoffer baat hebben bij deze bericht. 

Reageer