Goedemiddag, eergisteren wilde ik vanuit Zoetermeer naar Gouda dus ik stapte op bij station Lansingerland. Wat me opviel was de totale afwezigheid van digitale informatieborden. Komt dat vanwege een misplaatste vorm van bezuiniging? Ik stond dus eerst op het verkeerde perron omdat echt nergens stond aangegeven op welk perron je moest zijn voor de trein naar Gouda. Ik vroeg het aan iemand en als je naar het andere perron wil moet je helemaal naar beneden en bij het juiste perron weer naar boven. Op die manier zou je dus net de trein kunnen missen en dan moet je een half uur in de kou wachten op de volgende trein. Op elk station in Nederland hangen digitale borden, waarom in vredesnaam niet op station Lansingerland. Blijkbaar gaat men bij de NS er van uit dat iedereen dat weet. Als je er dagelijks komt dan wel ja. Als ik dit station een rapportcijfer zou mogen geven wordt het een magere 3. Verder is het een troosteloos en sfeerloos naargeestig station waar het erg tochtig is. Zorg verdikkie toch voor verbetering. Dit is volgens mij het meest minimalistische station van Nederland, een low budget station. Ik kan er met de beste wil van de wereld niet lovend over spreken.
F.H. Faber