beantwoord

Onterecht tarief gerekend bij uitcheck na internationale reis

  • 22 August 2023
  • 7 reacties
  • 168 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Hallo, 

Na terugkomst van een internationale treinreis (Nightjet) ben ik met mijn OV kaart door het poortje  naar buiten gegaan. Hier is (onterecht) een instap of correctie tarief van €12 gerekend. Omdat een incheck ontbreekt.

Ik heb geen ‘geldig’ start station dus ik kan het formulier niet correct invullen. In de chatbot loop ik vast. Herkent iemand dit probleem, en is er een suggestie hoe ik dit aan kan pakken?

Alvast bedankt! 

 

Groet,

Evelien

icon

Beste antwoord door DR_076 23 August 2023, 14:41

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Ja probleem is bekend. Oplossing is hetzelfde station als begin- en eindstation n te voeren. Dus waarschijnlijk 2 keer Amsterdam Centraal.

Reputatie 7
Badge +3

Op jouw internationale ticket zit een QR code waarmee je door poortjes kunt.

Wat je had kunnen doen is toen te door het poortje ging weer aan de andere kant in/uitchecken. Voor nu kun je het beste telefonisch, via Twitter, Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice.

Badge +3

Wat je had kunnen doen is toen te door het poortje ging weer aan de andere kant in/uitchecken.

Dat werkt niet. Op het moment dat je zonder ingecheckt te zijn het station door een poortje verlaat, krijg je een check-uit zonder check in. Als je daarna aan de incheckzijde nogmaals je kaart voor de lezer houdt, krijg je daar nog een check-in zonder check-uit bij. Die worden niet gecombineerd tot één reis.

Reputatie 7
Badge +3

Wat je had kunnen doen is toen te door het poortje ging weer aan de andere kant in/uitchecken.

Dat werkt niet. Op het moment dat je zonder ingecheckt te zijn het station door een poortje verlaat, krijg je een check-uit zonder check in. Als je daarna aan de incheckzijde nogmaals je kaart voor de lezer houdt, krijg je daar nog een check-in zonder check-uit bij. Die worden niet gecombineerd tot één reis.

Weer wat wijzer, ik twijfelde al of dit ging werken. Andersom kan het wel als de code van het internationale ticket niet werkt, kun je om het station in te komen met bankpas of ovchipkaart inchecken en aan de andere zijde van poortje gelijk weer uitchecken.

Andere oplossing als je niet door poortje kunt is infopaal gebruiken om op afstand poortje te openen.

Reputatie 7
Badge +3

Wat volgens mij wel werkt is op het perron waar je bent aangekomen met de internationale trein bij een paaltje inchecken bij NS. Vervolgens verlaat je het station door je OV-chipkaart aan te bieden bij een poortje en daarmee de incheck te annuleren.

Maar daar denk je waarschijnlijk niet aan als je al bij de uitgang staat. 

Hallo, 

Na terugkomst van een internationale treinreis (Nightjet) ben ik met mijn OV kaart door het poortje  naar buiten gegaan. Hier is (onterecht) een instap of correctie tarief van €12 gerekend. Omdat een incheck ontbreekt.

Dat is niet zo vreemd want je hebt uitgecheckt zonder incheck in plaats van met je internationale ticket door de poortjes te gaan.

Mocht je er online niet aan uitkomen dan zou je ook via de klantenservice een restitutie verzoek kunnen indienen. 
Bewaar daarvoor ook je internationale vervoerbewijs, hier kan de klantenservice om vragen om te bepalen dat je op het moment van uitchecken een geldig vervoerbewijs had. 

Reageer