Ontrecht extra kosten door overstap station Hilversum

  • 9 August 2022
  • 5 reacties
  • 256 Bekeken

In Juli heeft de NS onderhoud gepleegd aan het traject Amersfoort richting Utrecht. Hierdoor was ik verplicht over station Hilversum te reizen. Dit is op zich zelf geen probleem, dit snap ik. Wat ik dan weer niet snap is dat je binnen station Hilversum moet uitchecken en weer moet inchecken om naar spoor 1 te komen. Normaal kost een enkeltje voor mij 3,66 Euro. Doordat ik nu over Hilversum moest zie ik nu op mijn factuur een veel hoger bedrag staan. Gebeld met de klantenservice en die geven mij als antwoord u bent in en uitgecheckt op station Hilversum meneer. Daarom hebben wij 3 x een bedrag gerekend en die is inderdaad hoger dan uw reguliere bedrag. Dus de reiziger mag bloeden voor het feit dat deze over Hilversum moet reizen en dan binnen het station dient uit en in te checken. Antwoord van de medewerker euhhhhh nee lijkt me niet. Ze gaan het gelukkig wel corrigeren, maar wel pas nadat ik gebeld heb. 

Voor de reizigers die op het zelfde traject hebben gereisd, let op of het factuur wel klopt, ze berekenen de overstap aan je door. En voor mij was dit op één dag al 3 Euro.

Groet Daniël K


5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Voor een lotgenoot, zie dit eerdere topic:

Daarin verwijs ik ook naar een algemeen topic over omreizen met een gedwongen overstap en dat je in dergelijke gevallen via de klantenservice een verzoek tot terugbetaling kan indienen. Misschien nog maar eens contact opnemen met de klantenservice en refereren aan dit topic en de toezegging die daar toen gedaan is.

Terugbetaling
Natuurlijk willen we deze klanten alsnog tegemoet komen in deze kosten. Wanneer je door deze situatie te veel hebt betaald voor je reis, kun je via Klantenservice een verzoek om terugbetaling indienen. Dit kan via ieder kanaal. Telefonisch en via Twitter en Facebook gaat dat het snelst. Voor een snelle afhandeling vragen wij om een overzicht van data en trajecten waarop dit is voorgevallen. Omdat wij wettelijk verplicht zijn de reistransactiegegevens na 18 maanden te verwijderen, is het niet mogelijk om geld terug te vragen voor reizen die meer dan 18 maanden geleden zijn gemaakt.

 

Reputatie 7
Badge +3

Ze gaan ook wel corrigeren:

Ze gaan het gelukkig wel corrigeren, maar wel pas nadat ik gebeld heb. 

Het schijnt inderdaad niet mogelijk te zijn dit “proactief” te corrigeren voor iedereen die hier nadeel van heeft gehad.

Ze proberen geloof ik op Hilversum spoor 1 ook wel zo veel mogelijk te vermijden vanwege dit probleem, maar soms kan het niet anders.

Reputatie 7
Badge +1

Ze gaan ook wel corrigeren:

Ze gaan het gelukkig wel corrigeren, maar wel pas nadat ik gebeld heb. 

Het schijnt inderdaad niet mogelijk te zijn dit “proactief” te corrigeren voor iedereen die hier nadeel van heeft gehad.

Ze proberen geloof ik op Hilversum spoor 1 ook wel zo veel mogelijk te vermijden vanwege dit probleem, maar soms kan het niet anders.

Proactief corrigeren kan inderdaad niet misschien, maar ze hadden reizigers op Hilversum hier natuurlijk wel actief (omroepen, posters) over kunnen informeren. Ook dat laat men na. 

Reputatie 7
Badge +3

Pro-actief corrigeren? Zal volgens NS vast niet mogen van de AVG.

Reputatie 7
Badge +2

Ze proberen geloof ik op Hilversum spoor 1 ook wel zo veel mogelijk te vermijden vanwege dit probleem, maar soms kan het niet anders.

Bij deze werkzaamheden waren om die reden de meeste treinen naar Utrecht op spoor 2 gepland, maar er is wel een dag geweest waarop er de nodige alsnog van spoor 1 gebruik maakten. (En op weer een andere dag was ik zelf in Hilversum en stonden alle poortjes aan de centrumzijde open)

Reageer