Skip to main content

onveilig perron station roermond

• January 30, 2025
  • 11 reacties
  • 280 Bekeken

Ik werk al jaren in Roermond  en maak gebruik vsn de trein

De laatste tijd voel ik me heel erg onveilig  op het perron als ik in de avond terug reis

Wordt aangesproken  of ik geld heb er lopen ongure personen rond die niet met de trein reizen

Deze zitten samen in wachthokje waardoor ik zelfs met kou en regen buiten op de trein blijf wachten

Heb in verleden al melding gemaakt bij een conducteur

Kan er geen poortje komen zodat alleen betalende reizigers op perron zitten?

Groetjes 

Marleen 

11 reacties

Sascha NS
Moderator
  • Moderator
  • January 30, 2025

Goedemiddag Marleen1962. Welkom bij de NS Community.

Vervelend om te lezen dat je je niet veilig voelt op Roermond. Ik zet je voorstel door. Hopelijk kunnen ze de overlast op het station beperken.

Vareo
Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • January 30, 2025

Overigens: poortjes houden lastige reizigers niet weg. Hier moet meer gebeuren zoals toezicht.

• Koploper****
  • January 30, 2025

Overigens: poortjes houden lastige reizigers niet weg. 

Niet volledig maar wel grotendeels.

• January 30, 2025

Komt op meerdere stations zonder poortjes voor. Weleens 's avonds op station Bergen op Zoom geweest? Zelfde verhaal.

Vareo
Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • January 30, 2025

Er zijn in Limburg best behoorlijk veel stations zonder poortjes. Van de grote stations hebben Maastricht, Roermond, Heerlen en Venlo er geen. Sittard wel. 

EUreiziger24
  • Reisleider*
  • January 30, 2025

Wel/geen poortjes zijn niet het probleem. Er is bij de Nederlandse spoorwegen een chronisch gebrek aan service en toezicht. Eigenlijk elk overstapstation zou minstens één permanente BOA-patrouille moeten hebben. In tegenstelling tot andere landen zijn op de meeste kleine tot middelgrote stations (zoals Roermond) geen schoonmakers, geen lokettisten, geen BOA's te vinden. Zeer slechte zaak.

Forum|alt.badge.img