Skip to main content

Ik heb een aantal (zeer) slechte ervaringen met (zogenaamd) NS personeel omdat ik van mijn overstaptijd gebruik maak om even in de afvalbakken te kijken. "Hé jij daar". "Het is verboden in de afvalbakken te zitten". "je maakt de zakken stuk en er een rotzooi van". Pardon? A: ik ben juist aan het opruimen B:ik maak niets stuk, ik houd me aan de huisregels. C: juist omdat je een uniform aan hebt ben ik nog altijd "meneer" en "u" voor u. Ik ga hier niet speciaal voor op pad, maar heb wel altijd extra tasjes hiervoor bij me. Op al mijn klachten hierover krijg ik steevast te horen: "Nee hoor, zolang je je aan de huisregels houdt, mag je blikjes verzamelen". Kan ik dat zwart op wit krijgen. Nee. De NS is op geen enkele wijze schriftelijk bereikbaar.

Ik ben het beu om zo behandeld te worden. Ik denk goed te doen, maar word behandeld als een misdadiger. Daarom heb ik het ingediend bij de geschillencommissie. Ik ben op zoek naar soortgelijke ervaringen. Dat ze ongelijk hebben is niet het ergste. De manier waarop je behandeld wordt is erg: komt er weer zo'n macho in uniform (met 4 of 5 collega's erbij) jou even de les lezen en je staat machteloos. Bovendien moet je de aanwijzingen van het personeel opvolgen. Ook als ze willen dat ik op mijn knieën over de vloer kruip?

Ik ben benieuwd naar reacties. 

Sommige mensen gaan wel heel ver om op het station blikjes en flesjes in te zamelen.

https://www.ed.nl/eindhoven/verbazing-bij-ns-personeel-man-die-donderdag-werd-gevonden-in-container-ligt-er-weer-in-en-vlucht-het-spoor-op~a3cd6856/

Kennelijk is dit volgens de huisregels niet toegestaan 

Zelfs als het geen huisregel is dan betekend dat nog steeds niet dat je recht hebt op een bepaald gedrag. En ik kan me heel goed voorstellen dat de NS er niet op zit te wachten dat mensen dit gedrag vertonen op hun terrein. De een kan zich goed gedragen maar lang niet iedereen doet dat: de hoeveelheid zwerfafval in steden en opengebroken vuilnisbakken (met alle troep als gevolg) maken dat wel duidelijk. En zowel in de treinen als op stations is rommel al een groot probleem. De NS zal dan niet gedrag willen gaan legaliseren die het risico op troep groter maakt. Ik zou het daarom heel verstandig vinden als ze er een huisregel van maken dat je niet in vuilnisbakken mag gaan rommelen.

Vandaag een filmpje van een twitch-streamer gezien waarbij een statiegeld jager een leeg flesje van haar pakt die naast haar stond, dat was nog niet echt een probleem…

Totdat meneer besloot het volle flesje uit haar tas te pakken, dit soort mensen verzieken het weer voor de rest van de statiegeldjagers...

Misschien is het ook wel een goed idee om de pakjes sigaretten nog 3 euro duurder te maken en 15 cent statiegeld op een sigarretenpeuk te vergoeden. Was gisteren een dagje weg vanaf station Castricum en bij telling zag ik zeker 50 peuken liggen. 

Reageer