Skip to main content
Antwoord

Overdreven maatregelen fietsenstalling Den Haag Centraal

• May 7, 2025
  • 4 reacties
  • 156 Bekeken

Omdat op het plein voor Den Haag Centraal wordt gebouwd is er nu een wat ingewikkelde route naar de ingang van de fietstenstalling. Deze hele route is volgezet met borden die je gebieden om af te stappen en lopend met de fiets aan de hand naar de ingang te gaan.

Allereerst vind ik dit overdreven betuttelend en onnodig: de hele route is breder dan het gemiddelde tweerichtingfietspad dus je kunt elkaar prima fietsend passeren. Alsof, toen die borden er niet stonden, de hele dag gewonden werden afgevoerd vanwege de vreselijke botsingen op dat stukje.

Ten tweede staan de borden zo opgesteld dat je er zigzaggend omheen moet, maar ook zo dat als mensen inderdaad lopen met de fiets aan de hand, je allemaal opstoppingen krijgt omdat je elkaar niet kunt passeren. Dat kan natuurlijk al helemaal niet de bedoeling zijn!

Ik zou zeggen, haal weg die borden en laat mensen lekker fietsend naar de ingang gaan: niemand heeft daar last van en het voorkomt onnodig gehannes bij elkaar passeren. En degene die begint te pruttelen over veiligheid raad ik aan eens naar buiten te gaan en te kijken hoe mensen elkaar passeren op een fietspad. Dat gaat verrassend vaak goed, echt!

Beste antwoord door Erryt NS

Hallo Paul Eigeman en welkom bij de NS Community,

Ik heb helaas geen overzicht hoe deze route er exact uitziet. Ik zal je signaal wel doorzetten zodat er wellicht naar gekeken kan worden. De kans bestaat dat er ter plekke ook al over geklaagd is en mijn collega's dit ook al hebben doorgezet. Hopelijk verandert de situatie snel zodat de route zowel veilig als prettig wordt ervaren.

4 reacties

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • May 7, 2025

Die tijdelijke route gaat over een bestaand fietspad of over de stoep?

Erryt NS
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 7, 2025

Hallo Paul Eigeman en welkom bij de NS Community,

Ik heb helaas geen overzicht hoe deze route er exact uitziet. Ik zal je signaal wel doorzetten zodat er wellicht naar gekeken kan worden. De kans bestaat dat er ter plekke ook al over geklaagd is en mijn collega's dit ook al hebben doorgezet. Hopelijk verandert de situatie snel zodat de route zowel veilig als prettig wordt ervaren.

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • May 7, 2025

Ten tweede staan de borden zo opgesteld dat je er zigzaggend omheen moet, maar ook zo dat als mensen inderdaad lopen met de fiets aan de hand, je allemaal opstoppingen krijgt omdat je elkaar niet kunt passeren. Dat kan natuurlijk al helemaal niet de bedoeling zijn!

Dat doet mij denken aan de voorkant van een Donald Duck uit mijn jeugd.

• Auteur
  • Op het juiste spoor
  • May 7, 2025

Die tijdelijke route gaat over een bestaand fietspad of over de stoep?

Geen van beide eigenijk, deels bestaande ingang, deels speciaal aangelegd voor dit doel.