beantwoord

Overstap den bosch

  • 17 November 2023
  • 5 reacties
  • 255 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties

Hallo,

ik moet overstappen van 3b naar 4b in Den Bosch. Daar staat 2 minuten voor en ben slecht ter been. Kan nergens plattegrond vinden van de peron situatie. Kan iemand mij vertellen of dit te doen is? Liggen ze naast elkaar of stukje lopen? 

icon

Beste antwoord door MoDe 17 November 2023, 09:31

Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3

Ze liggen naast elkaar, dus u hoeft alleen het perron over te steken.

Als ze niet naast elkaar hadden gelegen, dan had de reisplanner u ook geen advies gegeven met een overstaptijd van twee minuten. De reisplanner houdt daar rekening mee.

Super tip! Dankje van deze newbee :)

Reputatie 7
Badge +3

Ze liggen tegenover elkaar op hetzelfde perron. Wanneer je midden in de trein gaat zitten kom je meestal goed uit.

Goeie tip!! Tx

jammer dat je reizen met trein minder leuk vindt. Ik ga het maar eens uitvinden, benieuwd.

Fijne dag gewenst :)

De reisplanner geeft inderdaad alleen maar overstappen van twee minuten aan als de treinen naast elkaar staan langs hetzelfde perron. Waarbij de reisplanner echter geen rekening houd met een eventueel verschil in lengte tussen beide treinen. Als de trein waar je uitstapt langer is dan de trein waar je op overstapt dan kan het zijn dat je alsnog even moet lopen. In geval van Den Bosch sporen 3b/4b zullen de treinen in principe met de voorkant naast elkaar staan, maar op andere stations kan dat juist het midden of achterkant van de trein zijn. Als je het niet zeker weet is instappen in het midden inderdaad het veiligste, alleen bij echte lange treinen (10 of meer delen) kan het zijn dat je in het midden verkeerd uitkomt bij een overstap.

Reageer