beantwoord

Overstap in Zwolle van/naar Kamperlijntje

  • 5 November 2023
  • 4 reacties
  • 162 Bekeken

Hoi, 

Voor woon-werk verkeer ga ik misschien reizen vanaf Zwolle Stadshagen. De overstaptijden van en naar het Kamperlijntje op station Zwolle lijken best krap, en het missen van de overstap zou 30 min extra reistijd zijn. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Heeft iemand ervaring met de aansluiting van het Kampertreintje op Zwolle station?

Is de overstaptijd van 7 min. voor de overstap van Kampertreintje (sp 12) naar intercity op spoor 8 voldoende, in de spits? Of is dit erg vaak haasten, en regelmatig de overstap missen?

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Anonymous 6 November 2023, 09:37

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Ik heb zelf geen ervaring met hoe het in de spits is, maar krap is deze overstap zeker. Spoor 8 ligt ook nog een stukje van de trap af namelijk

Je hebt wel één voordeel: doordat dit een Blauwnet - Blauwnet overstap is hoef je in ieder geval geen gebruik te maken van de schaarse overstapzuilen om om te checken. Als je voorin de trein vanaf Stadshagen zit zou het te halen moeten zijn, maar je moet vooral niet treuzelen.

(Als referentiepunt: ik heb zelf meermaals de overstap vanaf het Kamperlijntje op de IC naar Utrecht inclusief aankoop in de Kiosk tussendoor gehaald. Die is nog 1 minuut korter, maargoed, dat was ook niet in de spits)

Afhankelijk van waar je in Stadshagen woont kan het wellicht ook aantrekkelijk zijn om de stadsbus te nemen. Dat is een relatief snelle busroute en kent aannemelijk ook een wat minder krappe aansluiting.

Deze overstap is in principe te doen, als je goed ter been bent. Ga in de trein naar Zwolle helemaal voorin de trein staan/zitten.  

Rondom het station heb je wel een aantal buslijnen. Aan de Hasselterweg heb je een aantal lijnen, en vanaf Station Stadshagen en de Belvederelaan ietsje verderop heb je lijnen 1 en 11. Vanaf de nieuwe dienstregeling per 10 december veranderen daar wel een aantal zaken (lijn 11 gaat niet meer naar het station, en de streeklijnen over de Hasselterweg gaan dan een klein stukje Stadshagen in over de Frankhuiseralleee).

Bedankt, heel fijn om dit te weten! De bus zou inderdaad ook een alternatief kunnen zijn.

Het kan ook de moeite waard zijn om de overstap van en naar het Kamperlijntje gewoon een paar keer te proberen, alvorens een definitieve keuze te maken (afhankelijk van abonnementkeuze en reiskostenvergoeding). :)
 

Reageer