Vanwege problemen op het spoor op zaterdag 3 april rond 10.30 reden er geen treinen tussen
''s-Hertogenbosch en Boxtel. De melding op de digitale vertrek staat bleef wijzigen. Wel stond er dat er bussen reden tussen 's-Hertogenbosch en Boxtel.
Ik reisde tussen Vught en Best.
Gelukkig reed er een vervangende bus; ik was ingecheckt voor de reis in Vught.
Vanwege een winkelbezoek op afspraak diende ik op tijd op mijn bestemming te zijn dus reisde ik tot Boxtel waar ik mij liet ophalen. (Had gebeld dat ik wat later zou arriveren in de winkel).
Je arriveert dan aan de Ladonk/achterzijde van het station en het uitchecken moet dan normaal gesproken op het perron. Dat heb ik gedaan, echter zag ik later dat bij de reishistorie dit weer als een nieuwe incheck gezien werd ipv een uit check.
Dit heb ik via de gemist site wel terug gevraagd.
Mijn vragen:
1: Weten jullie of dat automatisch terug wordt geboekt vanwege mijn dalurenvoordeel abonnement met automatisch opwaarderen?
2: Als de OV-chipkaart het goed leest moet hij dit in Boxtel toch zien als een uitcheck ipv een incheck. Ik was keurig ingecheckt in Vught.
Er was geen tijdelijk uitcheck paaltje op de achterzijde van het station geplaatst. Dus de enige plek is op een perron. Ho zou het kunnen dat de uitcheck toch als incheck werd gezien?
3: Zou de trein naar Best gewacht hebben op de aankomst van de vervangende bus, omdat de bus niet verder kon dan tot Boxtel en dan weer terug naar Best, Eindhoven Helmond Deurne. Mijn ervaring is dat als je in Boxtel overstapt o de trein naar Best de trein net is vertrokken waardoor ik in dit geval mijn winkelafspraak niet haalde.
En 4 als ik door de poortjes ga in Boxtel als ik per trein verder was gegaan ziet de ov-chipkaart dat dan wel als voortzetten van de reis of toch als in of uitcheck?
Dat is nu wel gelukt.