beantwoord

Overstap via NS bus uitchecken werd als incheck gezien

  • 8 April 2021
  • 3 reacties
  • 798 Bekeken

Reputatie 1

Vanwege problemen op het spoor op zaterdag 3 april rond 10.30 reden er geen treinen tussen

''s-Hertogenbosch en Boxtel. De melding op de digitale vertrek staat bleef wijzigen. Wel stond er dat er bussen reden tussen 's-Hertogenbosch en Boxtel.

Ik reisde tussen Vught en Best.

Gelukkig reed er een vervangende bus; ik was ingecheckt voor de reis in Vught.

Vanwege een winkelbezoek op afspraak diende ik op tijd op mijn bestemming te zijn dus reisde ik tot Boxtel waar ik mij liet ophalen. (Had gebeld dat ik wat later zou arriveren in de winkel).

Je arriveert dan aan de Ladonk/achterzijde van het station en het uitchecken moet dan normaal gesproken op het perron. Dat heb ik gedaan, echter zag ik later dat bij de reishistorie dit weer als een nieuwe incheck gezien werd ipv een uit check. 

Dit heb ik via de gemist site wel terug gevraagd.

 

Mijn vragen:

1: Weten jullie of dat automatisch terug wordt geboekt vanwege mijn dalurenvoordeel abonnement met automatisch opwaarderen?

 

2: Als de OV-chipkaart het goed leest moet hij dit in Boxtel toch zien als een uitcheck ipv een incheck. Ik was keurig ingecheckt in Vught.

Er was geen tijdelijk uitcheck paaltje op de achterzijde van het station geplaatst. Dus de enige plek is op een perron. Ho zou het kunnen dat de uitcheck toch als incheck werd gezien?

3: Zou de trein naar Best gewacht hebben op de aankomst van de vervangende bus, omdat de bus niet verder kon dan tot Boxtel en dan weer terug naar Best, Eindhoven Helmond Deurne. Mijn ervaring is dat als je in Boxtel overstapt o de trein naar Best de trein net is vertrokken waardoor ik in dit geval mijn winkelafspraak niet haalde. 

En 4 als ik door de poortjes ga in Boxtel als ik per trein verder was gegaan ziet de ov-chipkaart dat dan wel als voortzetten van de reis of toch als in of uitcheck?

Dat is nu wel gelukt.

icon

Beste antwoord door Erryt NS 8 April 2021, 17:44

Bekijk origineel

3 reacties

Het is lastig om een antwoord op al je vragen te geven. Normaal gesproken dient er een mobiele paal te staan op het station bij vervangend vervoer zodat je niet het perron op hoeft. Indien er meer dan 6 uur tussen de in en uitcheck zat kan ik het verklaren, maar ik heb het vermoeden dat dit niet het geval was. Ben je toevallig door een uitcheck poortje gegaan? De trein wacht niet op een vervangende bus aangezien anders de dienstregeling niet kan worden gehanteerd. Sporadisch zal dit wel gebeuren als dit mogelijk is, denk hierbij of de trein de verloren tijd in kan halen. Als je bent ingecheckt en je gaat door een uitcheck of een poortje waar je zowel in- als uit kan checken dan zal dit als uitcheck worden gezien. Je kan het beste even contact opnemen met onze klantenservice om dit te laten herstellen. Aangezien je aangeeft dat je voor een winkelbezoek gebruik hebt gemaakt van de treinen wil ik nog wel even aangeven dat de trein nog niet bedoelt is voor een uitje, maar alleen voor noodzakelijke reizen.

Badge +3

Je was ingecheckt in Vught, hebt de NS bus naar Boxtel genomen en wilde daar uitchecken? Dat kan niet zomaar, want Boxtel heeft poortjes en die hebben een in- en uitcheckzijde. Bij aangekondigde werkzaamheden staan er dan bij de bussen mobiele in/uitcheckzuilen, maar bij verstoringen niet.

Wat je eigenlijk had moeten doen is via de SOS/Info zuil een poortje laten openen en vervolgens aan de juiste kant van het poortje uitchecken. Of niet uitchecken en dat later corrigeren via www.uitcheckgemist.nl of Mijn NS of via de Klantenservice.

Corrigeren gebeurt niet automatisch, tenzij je NS Flex hebt en (zeer) regelmatig van Vught naar Boxtel reist. Dan herkent het systeem je ‘vaste reis’ en zal Boxtel invullen voor de gemiste uitcheck.

Reputatie 1

Bedankt voor de reacties, het verduidelijkt al wat meer. De winkel was essentieel en de reis ook te meer omdat ik geen rijbewijs heb, al heb je wel een punt ☺

Ik ben vanwege het ophalen en de zon wellicht bij een verkeerd poortje gaan uitchecken.

Er zat dus ook een beperkte tijd in vanwege door reizen.

Ik heb inmiddels via die site dit laten corrigeren. De reis Vught Best maak ik als vaakst nu tot Boxtel vanwege de verstoring. Ik houd ik de gaten of dit goed gelukt is vanwege mijn abonnement moet dat dan we lukken denk ik.

Reageer