beantwoord

Overstappen in Apeldoorn

  • 15 August 2022
  • 7 reacties
  • 390 Bekeken

Overstappen in Apeldoorn van de Arriva sneltrein uit Zutphen op de NS intercity naar Amersfoort is echt een bijzonder avontuur. Overstappen op hetzelfde perron, dat is handig, maar om met je OVkaart van vervoerder te wisselen moet je eerst door het Arriva-poortje naar buiten en dan door de van NS weer naar binnen. Wie heeft dit verzonnen??

icon

Beste antwoord door Laura NS 15 August 2022, 10:43

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Er staan ook omwisselpalen-sets op het perron-mogelijk een beetje uit zicht. En ik schat zo dat je ook niet de enigste was die die overstap maakt-kijk dan ff wat anderen met ervaring doen

Nog meer bijzonder is even verderop in Zutphen-geen poortjes-dat zou de situatie helemaal catastrofaal maken, maar 3 versch. palen van 3 treintjesrijders.

De NL spoorwegen doen er alles aan om de hersens en het zichtvermogen wat te laten kraken en zo de geestelijke volksgezondheid op peil te houden.

Dit forum wemelt dagelijks van reacties ´als ik dat eerder had geweten´ of ´dat had ik zelf nou nooit bedacht´

Er staan ook omwisselpalen-sets op het perron-mogelijk een beetje uit zicht. 

Die staan in Apeldoorn niet op het perron bij spoor 1 en die hebben er ook nooit gestaan.

Je moet dus inderdaad eerst het station uit of anders naar spoor 3/4 voor de paaltjes, maar het station uit en weer in is een stuk sneller (echt heel ver lopen is het ook niet). 

Vervoerders hebben dit verzonnen en het is helaas niet altijd even handig, zoals nu

Nog meer bijzonder is even verderop in Zutphen-geen poortjes-dat zou de situatie helemaal catastrofaal maken, maar 3 versch. palen van 3 treintjesrijders.

Catastrofaal, je kunt ook overdrijven. De meeste mensen kunnen wel tot drie tellen.

Zou dus wel handig zijn als die er wel was op spoor 1. Al zie ik dat je meestal moet overstappen van spoor 3 naar 1. Ik geef de feedback even door. 

Dag Laura, dank voor het doorgeven.

Zo'n extra paaltje betekent vaak dat je je aansluiting nog kunt halen.

 

Er staan ook omwisselpalen-sets op het perron-mogelijk een beetje uit zicht. En ik schat zo dat je ook niet de enigste was die die overstap maakt-kijk dan ff wat anderen met ervaring doen

Nog meer bijzonder is even verderop in Zutphen-geen poortjes-dat zou de situatie helemaal catastrofaal maken, maar 3 versch. palen van 3 treintjesrijders.

De NL spoorwegen doen er alles aan om de hersens en het zichtvermogen wat te laten kraken en zo de geestelijke volksgezondheid op peil te houden.

Dit forum wemelt dagelijks van reacties ´als ik dat eerder had geweten´ of ´dat had ik zelf nou nooit bedacht´

Klopt allemaal, gisteren werd ik overigens geïnspireerd door een vader die met de ov-kaarten van het gezin vijf rondjes maakte en tegelijkertijd een leuk dansje deed. Dat alles ondanks de hitte. Zoiets maakt je reis goed.

Reputatie 7
Badge +2

Zou dus wel handig zijn als die er wel was op spoor 1. Al zie ik dat je meestal moet overstappen van spoor 3 naar 1. Ik geef de feedback even door. 

De overstap van spoor 3 naar 1 is er alleen overdag en 's avonds/zondag 1x/uur. 's Avonds en op zondag als de sneltrein van Zutphen naar Apeldoorn rijdt moet je naar Amersfoort op spoor 1 overstappen, maar daar heb je 26 minuten voor dus tijd zat op zich om door de poortjes te gaan.

Maar een overstapmeubel zou wel handig zijn om te zorgen dat de overstapsituatie van regionale vervoerder op NS consequent hetzelfde is. Al helemaal voor de overstap de andere kant op, want als je dan na aankomst uit Amersfoort op spoor 4 vergeet om te checken kan je het alleen nog met de omweg via de poortjes doen. En dan wordt het krapper, want in die richting heb je maar 7 minuten.

Reageer