beantwoord

overstappen op Utrecht Centraal

  • 12 December 2023
  • 6 reacties
  • 153 Bekeken

Ik heb vrijdagmorgen rond 7uur 4 minuten om overstappen van perron 8 na perron 5 dat moet lukken toch?

icon

Beste antwoord door mrfreeze 12 December 2023, 17:11

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi bertusjan,

Als de trein op tijd aankomt en je goed ter been bent, zou dat moeten lukken. Het is geen hele ruime marge. De overstap wordt ook niet voor niks niet in de planner getoond. (ik neem aan dat je om 6.52 uur uit Amersfoort komt en om 6.56 uur richting Amsterdam Zuid gaat)
De perrons liggen naast elkaar. Je kunt er via de stationshal (omhoog) of via de tunnel (omlaag) komen.

Dan weet ik genoeg bedankt voor je reactie!

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb m'n reactie nog iets aangepast. Ik zie dat de overstap wel in de planner getoond wordt.

Badge +3

4 minuten is inderdaad een geldige overstap. Via de tunnel is het snelst.

Het zou te doen moeten zijn, maar hij is vertragingsgevoelig, dus bij +2 heb je al dat je hem lastig zal redden. 

Badge +3

Het zou te doen moeten zijn, maar hij is vertragingsgevoelig, dus bij +2 heb je al dat je hem lastig zal redden. 

Klopt, en om dan een half uur wachten op Utrecht te voorkomen kan je overwegen om bij vertraging van de IC Den Haag vanuit Amersfoort de IC van 6:41 naar Hilversum te nemen en daar (10 minuten overstaptijd) de sprinter naar Zuid.

Je bent dan wel 19 minuten later in Zuid dan wanneer je de overstap wel haalt, maar het scheelt dus 11 minuten t.o.v. je moeten haasten met het risico op een gemiste overstap.

Kom je van verder dan Amersfoort (met vertraging) dan omtkom je helaas niet aan de overstap in Utrecht.

Reageer