beantwoord

P+r korting bij gebruik metro

  • 6 March 2023
  • 6 reacties
  • 119 Bekeken

Krijg je korting bij bv P+r Rai wanneer je alleen met de Metro naar het centrum reist, dus geen treinreis?

icon

Beste antwoord door Isitimela 6 March 2023, 11:34

Bekijk origineel

6 reacties

Hallo Dicodicor en welkom bij de NS Community,

 

Bij Q-park krijg je alleen korting als je een treinreis hebt gemaakt. Meer informatie over parkeren met korting kan je hier vinden.

Reputatie 6
Badge +1

De P+R bij Amsterdam RAI is van de gemeente. De voorwaarde bij P+R van gemeente Amsterdam is dat je met het OV naar de centrumzone reist. Dit mag met trein, tram, bus en metro. 

Alle voorwaarden en een kaart van welk gedeelte precies binnen het centrum valt, kun je vinden op https://www.amsterdam.nl/parkeren-verkeer/parkeren-reizen/.

Bedankt voor de correctie, Isitmela. Ik had niet door dat dit geen P+R was van Q-Park.

Reputatie 7
Badge +3

@Isitimela Ik lees juist in de voorwaarden dat je wel met de trein naar de centrumzone mag reizen. Zie bijgevoegde voorwaarden.

Amsterdam RAI is een ongelukkig station omdat er geen rechtstreekse treinen naar de centrumzone rijden. Bovendien ligt het een stuk lopen vanaf P+R RAI. Het metrostation Europaplein ligt veel handiger voor een reis naar de centrumzone. Met lijn 52 kun je naar de metrostations De Pijp, Vijzelgracht, Rokin of Centraal Station reizen. Vanaf het Europaplein kun je ook met tramlijn 4 naar de centrumzone.
 

Vanaf Amsterdam Bijlmer ArenA mag je met NS naar Amsterdam Centraal reizen. Dit als voorbeeld. En alleen met de OV-chipkaart.
 

Met een papieren GVB-kaart mag je niet met de trein reizen en ook niet met andere busvervoerders dan GVB.

Wij maken met enige regelmaat gebruik van P+R in Amsterdam. Dus met enige regelmaat controleer ik of de voorwaarden nog zo zijn als ik dacht dat ze waren.

Reputatie 7
Badge +3

Aanvulling. Ik kan mijn vorige bijdrage niet meer corrigeren.

@Isitimela Ik had over het hoofd gezien dat je het woord “trein” wel had meegenomen in je bericht. Excuses.

Verder blijft wel de tip staan om metro 52 te gebruiken vanaf metrostation Europaplein.

Bedankt Isitimela ea voor de antwoorden

Reageer