Skip to main content
Antwoord

perron overstap tijd nijmegen

• April 23, 2025
  • 4 reacties
  • 142 Bekeken

Ik loop op het moment met krukken, dus voor as. zondag wil ik graag weten hoe lang het lopen is van perron 1A naar 4B , op station Nijmegen ?

Beste antwoord door BasReist

Hi ​@Nieko - je kunt je reis plannen in de NS app of op ns.nl, dan zie je vanzelf hoe ver lopen het normaal is.

Ik weet niet wat je reis gaat worden, maar als je van Roosendaal naar Wijchen gaat via Nijmegen, dan krijg je een overstap van 1A naar 4B, en geeft de planner 4 minuten lopen aan (met krukken 2 x zo lang??):

Je kunt bij reisopties extra tijd instellen, dan krijg je ruimere overstaptijden.

Soms kan overstappen op een ander station makkelijker zijn, omdat je dan op hetzelfde perron kunt overstappen (geen idee of dat bij jouw reis ook het geval kan zijn).

Je kunt bij reisopties ook ‘alleen toegankelijke reizen’ of ‘alleen sprinters’ kiezen, dan zit je met een makkelijke instap (bij de meeste intercity's moet je een paar treden op/af).

4 reacties

• Reisleider**
  • Antwoord
  • April 23, 2025

Hi ​@Nieko - je kunt je reis plannen in de NS app of op ns.nl, dan zie je vanzelf hoe ver lopen het normaal is.

Ik weet niet wat je reis gaat worden, maar als je van Roosendaal naar Wijchen gaat via Nijmegen, dan krijg je een overstap van 1A naar 4B, en geeft de planner 4 minuten lopen aan (met krukken 2 x zo lang??):

Je kunt bij reisopties extra tijd instellen, dan krijg je ruimere overstaptijden.

Soms kan overstappen op een ander station makkelijker zijn, omdat je dan op hetzelfde perron kunt overstappen (geen idee of dat bij jouw reis ook het geval kan zijn).

Je kunt bij reisopties ook ‘alleen toegankelijke reizen’ of ‘alleen sprinters’ kiezen, dan zit je met een makkelijke instap (bij de meeste intercity's moet je een paar treden op/af).

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • April 23, 2025

Welkom ​@Nieko bij de NS Community!

Indien nodig, zie https://ns.nl/reisassistentie en geef je hulpmiddelen aan.

Krijg je soms dit en zo (ik had even krukken ingevuld)

Tuurlijk, dat gaat werken! 🤣

• Auteur
  • Op het juiste spoor
  • April 24, 2025

Nou ik ben aangenaam verbaasd van hulp ! Bedankt allemaal. Ik ga het zo eens nalopen.

Reisoptie's wijzigen zal wel niet lukken voor reeds geboekte reis, maar indien nodig bel ik wel 48 uur voor vertrek.

Het is voor retourtje Berlijn , bij mijn reis in totaal één keer korte overstap in Nijmegen (wel andersom van 4b naar 1a maar dat is toch even lang😇), schat ook wel dat ik er twee keer langer over doe als normaal.

JurgenH
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • April 24, 2025

Tip: Stap in de trein naar Nijmegen zo ver als mogelijk achterin de trein in.

Dat scheelt op het perron in Nijmegen een flink stuk lopen.