Skip to main content

Waarom is het perron spoor 1a Zwolle in relatie tot de treindeuren, te hoog?

Vervelend dat je vind dat het perron te hoog lijkt te zijn. Is mij nooit opgevallen @ottovr Over hoe veel cm te hoog hebben we het dan ?


Volgens deze lijst moet aan perron 1 in Zwolle nog herstelwerk gedaan worden om het perron toegankelijk te maken: https://data.ndovloket.nl/prorail/Analyseblad%20landelijk%20en%20Toegankelijkheid%20Samenvatting%20Q2%202024.xlsx

Achtergrond is dat vroeger elk land een eigen norm had voor perronhoogte en hier later een Europees norm voor gekomen is. Voor Nederland betekende dit dat vrijwel alle perrons enkele centimeters verlaagd moesten worden, wat bij het ene station makkelijker ging dan bij het andere. De meerderheid van de perrons is inmiddels aangepast, maar een deel moet nog steeds gedaan worden of er zijn nog restpunten die hersteld moeten worden.


inderdaad Nederland heeft een van de Europees normen gekoezen ( er is niet europese norm )


Reageer