Skip to main content

Perronhoogte

  • 13 July 2024
  • 2 reacties
  • 99 Bekeken

Een aantal jaren geleden waren ze in Amersfoort bezig het perron lager te maken. Het was me niet duidelijk waarom.

Deze maand ligt Amersfoort weer op de schop. Ik lees in de krant dat ze (onder andere) het perron nóg lager maken. Waarom? Zou het niet veel handiger zijn als perron en trein even hoog waren?

2 reacties

Zou het niet veel handiger zijn als perron en trein even hoog waren?

Dat is dan ook precies wat ze nu aan het doen zijn. Waarschijnlijk ben je in de war met een ander perron wat in een eerdere fase verlaagd is, men zal niet hetzelfde perron voor een tweede keer gaan verlagen. Om praktische redenen komt het voor dat niet alle perrons van hetzelfde station op hetzelfde moment aangepast kunnen worden.

Reputatie 7
Badge +2

Specifiek in Amersfoort was het stuk van perron 1 buiten de overkapping nog op een onjuiste hoogte, dat wordt dus nu met de werkzaamheden aangepast. De rest is ook in fases gedaan, maar daar hoefde volgens mij niks meer aangepast te worden.

Dat stuk perron zit vrij kort op wissels, aannemelijk daarom moest het wachten op het moment dat de wisselstraat er toch al uit moest.

Reageer