Skip to main content

Hallo, 

Vanmiddag van Nunspeet naar Zwolle gereisd en weer terug. Heenweg ingecheckt met mijn mobiel bij zo een paal en in Zwolle uitgecheckt bij een poortje. Staat ook netjes in de app.

Terugweg door dezelfde poortjes gegaan met mijn mobiel. Ging gewoon open dus ging ervanuit dat ik dan ook ingecheckt was (waarom zal anders het poortje open gaan?) Aangekomen in Nunspeet wilde ik weer netjes uitchecken echter gaf de paal aan dat ik nu juist ingecheckt was.

Ik snap nu dus niet wat er fout is gegaan. Zoals ik al aangaf ging het poortje in Zwolle netjes open dus ging ik er ook vanuit dat ik ingecheckt was.

Heb ik zelf iets fout gedaan? Had ik het inchecken ergens anders moeten doen? En zo ja waarom was het uitchecken (in Zwolle) bij de pootjes dan wel mogelijk? Ik ben blij dat ik niet gecontroleerd ben anders had ik er wel flink over gebaald.

In Zwolle staan poortjes van NS en Blauwnet. Op de heenreis heb je dus in Nunspeet ingecheckt bij NS en in Zwolle uitgecheckt bij NS. Terug heb je waarschijnlijk ingecheckt bij Blauwnet en daardoor werd je poging om in Nunspeet uit te checken een check in bij NS.

Je kunt dit via ovpay.nl corrigeren. Je vult dan bij de incomplete reis met Blauwnet in dat je van Zwolle naar Zwolle gereisd hebt, ik weet alleen even niet of je dan bij NS een beginpunt kunt invullen. Maar de reis andersom invullen maakt voor de prijs niet uit (tenzij je binnen 35 minuten terugreisde).


Bedankt voor de info. Zal er volgende keer extra op letten. 


Reageer