poortjes en vertraging | NS Community
beantwoord

poortjes en vertraging

  • 9 December 2022
  • 8 reacties
  • 286 Bekeken

Reputatie 2

Vanmorgen door een defecte trein op het spoor, een en al vertragingen Almere-Amsterdam. en steeds weer wachten voor een rood sein. 
Gevolg, met 40 minuten vertraging op mijn werk. 
Vanmiddag op station Lelylaan wou ik inchecken met mijn business-kaart en de poortjes bleven dicht. Nogmaals geprobeerd, staat er dat ik al ben ingecheckt. Er kwam niet direct iemand aan met wie ik kon meelopen. 
Gevolg, trein naar Almere gemist! 

Vervolgens met de Metro naar station zuid (extra kosten), daar aangekomen staan alle poortjes op een rood kruis bij inchecken. Behalve 1 poortje, met een lange rij reizigers natuurlijk voor dat poortje. 
Gevolg, weer trein naar Almere weer gemist!

Wat is dat toch voor een ellende met dat spoor en de faciliteiten. Geld terug ho, maar! 

icon

Beste antwoord door MoDe 9 December 2022, 17:23

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Wat een pechdag.

Ik wil je erop wijzen dat meelopen met iemand door de poortjes strafbaar is en je een flinke boete kan opleveren. Als de poortjes niet werken, dan kun je via de infopaal contact leggen. Poortjes kunnen dan op afstand geopend worden.

Reputatie 2

Hoezo ben ik strafbaar als het poortje niet werkt. en ik buiten gesloten zit met een betaalde NS kaart!!! 
Wat een flauwekul!!!! 
NS moet mij eerder restitutie aanbieden, omdat het poortje niet open gaat en ik mijn trein mis. Als ik aangehouden wordt op het moment dat ik dan meeloop met iemand, dan zal dat zeker geen gezellig gesprek worden. jullie werken dan verbale agressie bij mensen op. Meer begrip zou beter zijn!!!
 

Hoezo ben ik strafbaar als het poortje niet werkt. en ik buiten gesloten zit met een betaalde NS kaart!!! 

Dat is toch echt zo.

Reputatie 2

Ja. het toch echt zo dat ik een (dure) betaalde NS Business card heb, waarmee ik door Nederland mag reizen (niet zwart rijdt) en de poortjes open moeten gaan als ik incheck.
Als die niet open gaan, en ik probeer nog eens om in te checken en er staat: “u bent al ingecheckt” en ze gaan daardoor weer niet open, dan loop ik met iemand mee.   
Hoezo ben ik dan strafbaar: 

  1. Betaalde geldige NS kaart 
  2. Ik ben volgens poortje al ingecheckt
Reputatie 6
Badge +1

Ja. het toch echt zo dat ik een (dure) betaalde NS Business card heb, waarmee ik door Nederland mag reizen (niet zwart rijdt) en de poortjes open moeten gaan als ik incheck.
Als die niet open gaan, en ik probeer nog eens om in te checken en er staat: “u bent al ingecheckt” en ze gaan daardoor weer niet open, dan loop ik met iemand mee.   
Hoezo ben ik dan strafbaar: 

  1. Betaalde geldige NS kaart 
  2. Ik ben volgens poortje al ingecheckt

Het gaat niet om het wel of niet ingecheckt zijn, het gaat om de gedraging. 

Badge +3

Als ze je staande houden na ‘tailgaten’ zal je er wel mee weg komen als je de situatie uitlegt.

“Hier mijn (business) kaart en legitimatie, zie de incheck op dit station van een minuut geleden!”

“En nu eis ik compensatie omdat jullie mij niet vertrouwen en ik (daardoor) mijn trein mis…” 😅

Reputatie 2

Juist! Klant was koning, maar bij tegenwoordig ben je als klant de dombo (ook bij NS) die wel de vette prijs betaald, maar weinig mag verwachten, laat staan opeisen. En als je dat wel doet is er geen gehoor of begrip of moet je het leuk tegendeel bewijzen. Zo moeilijk! 

Reputatie 3

Vanmorgen door een defecte trein op het spoor, een en al vertragingen Almere-Amsterdam. en steeds weer wachten voor een rood sein. 
Gevolg, met 40 minuten vertraging op mijn werk. 
Vanmiddag op station Lelylaan wou ik inchecken met mijn business-kaart en de poortjes bleven dicht. Nogmaals geprobeerd, staat er dat ik al ben ingecheckt. Er kwam niet direct iemand aan met wie ik kon meelopen. 
Gevolg, trein naar Almere gemist! 

Vervolgens met de Metro naar station zuid (extra kosten), daar aangekomen staan alle poortjes op een rood kruis bij inchecken. Behalve 1 poortje, met een lange rij reizigers natuurlijk voor dat poortje. 
Gevolg, weer trein naar Almere weer gemist!

Wat is dat toch voor een ellende met dat spoor en de faciliteiten. Geld terug ho, maar! 

Ja dat is zeer klote.

 

Defecte trein is gewoon k*t. 

Dat rooie sein waar je trein op wacht daarentegen is helaas vaak wel belangrijk. Het Europees treinsysteem is namelijk niet het meest gestroomlijnd netwerk, daarbij bedoel ik dat een zo’n roodsein het verschil maakt tussen te laat komen óf een mogelijke botsing tussen treinen. 

 

Poortjes waar je niet doorheen kan wegens de “al ingecheckt” melding, hebben meestal ergens in de buurt een servicepaal. Dat is hoogstens 3 minuten werk “vroeger dan..” 

 

Rood kruis betekent trouwens niet altijd dat je er niet doorheen kan. Het bevordert de doorstroming als er veel man van de andere kant komt, maar die dingen springen naar groen als je zelf van de andere kant probeert in te checken. Weet niet of dit bij alle poortjes zijn, maar er is een reden dat je soms kruisjes door elkaar ziet en niet alleen aan een kant.

 

 

Overigens, wij als medereizigers zijn ook niet blij met hoe het nu met de NS gaat, maar we proberen ook maar een beetje mee te praten in deze forums. Je komt echt een stukje verder als je het dan als een echte klacht bij de klantenservice achterlaat.

 

groetjes

Reageer